måndag 31 mars 2014

Impossible

Tänk vad mycket en betoning kan betyda... Såg denna i tunnelbanan en morgon, för ett tag sedan, när jag va på väg till, vad jag misstänkte skulle bli, ett tufft möte... 

Man kan säga att det kändes lite "impossible"... Men när jag istället läste raden under så insåg jag att jag själv har ju en påverkan på mötets utkomst & om jag bara inser det & vårdar det ansvaret så kanske utgången blir annorlunda... 

Mötet va tufft men sakligt & framförallt kände jag att jag vårdare: "I'm possible"... Mind over matter! 

"Samlag ska rädda landets problem"

Så lydde rubriken på en artikel på Aftonbladet igår & syftade på att Danmark har ett extremt lågt födelsetal & detta vill landet fixa till så att den yngre generationen klarar av att betala för den äldre... 

Iaf så har ett erbjudande kommit med så kallade "ägglossningsrabatter"... Alltså att man bokar en resa, åker iväg & yadayada.... När man kommer hem ska man bevisa att man är gravid... Historien förtäljer inte vad som händer om du inte lyckas bli havande... Lycka till grannlandet ;) 

För en människa som älskar avokado så är detta en av de bästa synerna som finns... 

...jakten på den perfekta avokadon :) Ett tips är att alltid köpa de i nät, de tar lite tid att mogna men de blir till 99% alltid perfekta :) 

Till ett annat litet matrelaterat tips... Det är ju grilltider & därmed även tid för korv & bröd orgier... Om du, som jag, gillar rostad lök på vurren men aldrig riktigt får den att hänga kvar... 

Problem löst... Lägg löken under korven, den rör sig inte en centimeter :) 

När denna flashen kommer på mobilen: 

Då håller man bara tummarna för att det inte är Täby-anstalten som han rymt ifrån ;) 

Helgen har även innefattar lite förtidigt överraskningsfödelsedagsfirande för en fin kär vän ❤️ 

Vi inledde dagen med ett avslappnade bad... 

Fortsatte med en avslappnande sol/njutningsstund i dessa sköna stolar... 

Sen for vi vidare för att uppleva lite afternoon-tea hemma hos Miss Marple som ägaren själv beskrev stället ;) 

Superfint & charmigt & gott... 

Kvällen avrundades med massa härligt tjejsnack & lite bubbel på bryggan ❤️ 

Magiskt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar