fredag 25 april 2014

Är det så här näthat börjar?!?

Nu har mitt inlägg om "Vad är det värt?" Lästs över 4000 gånger... Heeelt galet :) 

Jag har fått många härliga kommentarer & nu även fått mina första "anonym" (för av någon anledning så är tydligen de som vill hata lite inte tillräckligt vågliga för att använda sitt namn) syrliga kommentarer... De finns under kommentarer i bloggen om någon vill läsa... 

Det som jag kan förundras över är det faktum att folk sätter sig ner & skriver ibland de mest tragiska sakerna... Som denna individ: 

Jag antar att denna person uttrycker både en typ av sorg för den icke-hjälp denna någon upplever sig inte fått... & så kan det ju vara, vi kan inte alla få den hjälp vi själva vill ha från samhället... Då får vi försöka fixa den själva... 

Men det som jag tycker är så beklämmande i detta inlägg är att det finns (iaf är min uppfattning det) en viss känsla av "coolhet" i att ha tagit avstånd från polisen så pass att hon/han varnar sina barn för polisen... 

Mitt svar va ju givet: 

Mitt måtto är att om man ska klaga så gör det med en viss känsla av humor i andemeningen... Man kommer såå mycket längre ;) 

Igår fastnade min nötpåse IGEN i Selecta-automaten... 

Börjar stakt misstänka att detta är en del av deras affärsidé... Att de lugnt kalkylerar med att folk inte pallar skriva & klaga... Think again ;) 

Jag tycker själv att jag va lite rolig igår när jag mailade Selecta... 

"Hej, 

Idag va det 4:e gången av 5 som jag betalat för en vara i en av era automater utan att få ut produkten... Sjukt störigt... 

Har tänkt varje gång att det tar egentligen för mycket tid & kraft att skriva detta meddelande men när jag nu har haft ett 80% "betalt-men-inte-fått-någon-vara" utfall så tänker jag att detta måste ju hända hur ofta som helst...

 Alltså känns det som att ni kanske bör se över era automater eller de produkter ni har i... 

För jag tänker att det är direkt ologiskt att just jag ska ha sådan otur varje gång så fastnar just mina varor... Eller har jag sådan otur :) 

Om ni är intresserade så har jag iaf tagit bilder vid 3 av 4 tillfällen & tänkte försöka bifoga dem här... 

Bara för att ni ska kunna se hur de fastnar & därmed få en klarare bild av vari problemet ligger... 

Ni vill ju att man ska uppge IDnr på automaterna så de bifogar jag här: 

Ha det fint, Lina" 

Har inte fått svar än men jag väntar med spänning ;) 

Det finns ett inlägg som jag gjorde för ett par år sedan när jag va i fejd med Telia... Ja, kanske ska säga en av gångerna som jag va i fejd med Telia ;) 

Iaf så heter inlägget: "Telia är som en vinterkräksjuka" om ni vill leta upp det... Det är skrivet i juli 2012 :) 

Iaf... Ni som känner mig väl & va med under hela "fiber-inkopplingssessionen" vet vilket frostig relation jag & Telia har... Men jag måste ändå ge (om även motvilligt) Telia en eloge för rekryteringen av Lisa som svarade på mitt klagobrev till dem som jag även klippte in i bloggen... 

Den bruden har lite humor :) 

Fredag ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar