tisdag 15 april 2014

Va inte orolig... Lösningen är nära!

Det är uppenbart svårt för mig när jag har gott om tid... Det är liksom som om min hjärna går in i någon form av "attack-mood" när den är stressad... 

Idag hade jag gott om tid (minst 3 minuter ;)) tills tåget skulle gå när jag lämnade hemmet... 

Kommer till tåget & inser att jag glömt mobilen & frukosten... Typ de 2 saker som känns typ helt självklara... Så det va bara att knata hem igen :) 

Ingen ko på isen egentligen... Hann ju få några extra pussar & även vattna blommorna ;) 

Det finns en hel del roliga mojänger som jag fått stifta bekantskap med senaste året... Bland annat har vi införskaffat denna roliga mojäng till att vattna blommor med... 

Ful men praktisk :) 

Öppnade min inkorg igår & hade fått detta lilla härliga brev... 

Me like ❤️

Läste i Metro igår om denna forskning som görs på bananflugor... 

...min första tanke va: "Vem fasiken i hela världen betalar för att få veta varför vi inte lyckas slå ihjäl bananflugor?!???" 

På riktigt... Det finns barn i världen som svälter & dör varje dag men misströsta inte världen... Snart kan vi ha lösningen på hur vi ska kunna motverka att bli lurade av bananflugana unika U-sväng... Whoopty doo... 

När vi ändå är på djurfronten... Visste du att Igelkotten har ett litet skyddande membran när den föds för att inte sticka hål på mamma-igelkotten när den kommer ut... 

Membranet trillar av efter ett par timmar ❤️ Så himla coolt... & gulligt! 

Något som är mindre gulligt men ändå jäkligt coolt är det faktum att vithajen går igenom 20 000 tänder under sin livstid... När de tappar dem så kommer det liksom bara nya bakifrån hela tiden... Huvaliga! 

Tycker det är lite roligt när jag ser min medresenär... En man i 60+ som sitter & deklarerat på tåget :) 

Coolt... 

Igår såg vi denna bil när vi va på väg hem... 

När man övningskör brukar man helst inte vilja stå ut ur mängden... Lyckos denna elev som fick den grönaste bilen i hela Svearike ;) 

Förresten... Har upptäckt en oroväckande trend här i "The battle om Östra station"... Misstänker att några av klacka-tanterna har läst min blogg... För nu springer de helt plötsligt till tuben... Pallar inte hänga på så jag får buga & bocka & erkänna mig besegrad av battle-klacka-tanterna ;) 

Fridens... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar