torsdag 24 april 2014

Dax att byta jobb!!!

En av de största vardagsproblemen i vårt land är det faktum att vi tillbringar typ halva vår vakna tid på jobbet... 

Alltså är det ju faktiskt galet viktigt att vi har ett jobb som vi trivs med, som vi vill gå till & som ger oss en varm välkomnade känsla... 

Dilemmana kan vara många på jakten efter vårt drömjobb... För det första kanske vi inte ens vet vad vi egentligen vill göra & för det andra så när vi väl listat ut vad vi vill göra så kanske vi inte vet hur vi ska gå till väga för att få tag i det där fantastiska drömjobbet... 

Då är det ju exceptionellt skönt när det bara dimper ner i knät på en via fejjan ;) 


På riktigt!!! Kan det finnas ett bättre jobb för fröken Olsson?!? Svårslaget tror jag ;) 

Jag tänker att halva dagen kan jag ägna mig åt att ligga i soffan & utvärdera diverse tv-program & andra hälften av dagen kan jag blogga :) 

Har insett att mina lite mer "samhällsinriktade" inlägg tar lätt skruv & det känns som de hamnar i god jord så att säga... Det är ju fantastiskt härligt för ett Lejon att se sina texter delas & kommenteras på fejjan... 

För ganska exakt 1 månad sen skrev jag ett inlägg som hette: "Vad är det värt?" & handla polisens kamp för en värdig ingångslön... Även detta inlägg har delats lite till höger & vänster vilket har resulterat i att inlägget i just detta nu har lästs inte mindre än 1711 gånger :) Inte så illa pinkat för en Lantlotta som blev en Nollåtta ;) 

Sen när man får sköna kommentarer som dessa... 

...ja, då klappas ju onekligen detta Lejons ego rejält ;) 

Nu har ju iofs jag redan mitt drömjobb så jag tror att dessa två jobben får stanna på "tänk om" listan i mitt mentala valv... 

Men jag vill iaf säga tack för alla härliga tillrop & kommentarer jag får om mina inlägg... 

Ni gör mig glad ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar