söndag 6 september 2009

Datorinköp

Här kommer ett nytt inlägg från min första tid i Stockholm =)

"Sådärja... då har även jag kommit in i den industriella eran som det innebär att äga en dator =) jag sitter nu och skickar det allra första mailet från denna lilla svart/silvriga nätta skönhet... Igår gick jag från jobbet och stannade till på Elgiganten för att göra mitt inköp... jag hade inte så många krav på mitt nya inköp mer än att den skulle var enkel, fullt utrustad och söt =) (precis så det ska vara när man köper elektronik... skit i internminne och processorhastighet eller vad tusan det nu heter som den snälla försäljaren om och om försökte förklara för mig vikten av)

I alla fall så fick jag hjälp av en säljare som jag faktiskt inte tror lurade mig, men på något sätt så kände jag ändå att min plånbok var lite våldtagen när jag lämnade affären =( som han själv sa.... det tar aldrig slut när man skall köpa till atterajer till sin nya lilla kompis... han stod där med sina små mösstentakler (ja, jag vet att möss inte har tentakler men jag är helt övertygad om att jag såg några sticka fram bakom hans öron) och knappade friskt in på sin dator (nu när jag tänker efter så såg han faktiskt lite för lycklig ut... han jobbar ju faktiskt på elgiganten, vad kan han ha o va så lycklig över) den ena tillbehörigheten efter den andra... med ett inte så sakta tickande pris uppåt... ja, låt mig säga att priset inte direkt hamnade ens i närheten av utgångspriset... prova nästan det dubbla!!! o då hade han ändå bjudit mig på lite grejor (nej inte droger, nog för att jag tror att lustgas just i det läget hade fått mig att se lite mindre stel ut) jag är inte heller helt hundra på att jag faktiskt inte skrev över min förstfödda till elgiganten, jag ber redan om ursäkt om det råkar vara så att jag har skrivit över några av era tillhörigheter, allt gick bara av sig själv... puh!!! de ska dröja länge innan jag investerar i en dator igen... typ prova ALDRIG!!! jag ska skapa en ny hipp klubb 'våga vägra utveckling' =)

kram så länge =)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar