fredag 18 september 2009

Kustjägare...

Här kommer ytterligare ett inlägg som handlar om omställningen som det innebar att flytta till storstaden =)

"Hej =)

Jag håller sakta på att finna mig tillrätta med livet här i storstaden... det är dock några grejor som borde vara obligatorisk att få info om innan man kommer hit... nämligen att man ska genomgå en utbildning inom kustjägarna, nu undrar ni ju kanske varför jag kommit till denna slutsats...

Jo så här är det kära vänner, det hela börjar med ens utgång från porten man bor i, kan ju te sig som en ganska oskyldig aktivitet... visst!!! förutsatt att det inte kommer en skateboard, cyklist (tror alla cyklar är trimmade i denna stad) eller för en från landet en så oväntad sak som en sopbil som sopar trottoaren =)

När man sedan har överlevt denna första akrobatiska övning kommer då nästa stora prövning (denna är värst tror jag) nämligen det faktum att när man kommer i lugnan ro (tidigt på morgonen innan hjärnan har börjat aktiveras, alltså första koppen kaffe är inte ens inom synhåll) i tunnelbanan så blir man fullständigt nersprungen av människor som handlöst slänger sig från en perrong till den andra, utan en tanke på att jag kommer där =) i detta läget skulle det inte skadat att vara utbildad inom kustjägarna så man kunde utöva lite överlevnadsteknik... alternativ anlita den som korrigraferade de långsamma, slow-motion rörelserna i Matrix som sin egen personliga tränare (undrar om han jobbar på mitt gym =) )

När man sedan väl överlevt denna tjurrusning i tunnelbannan så kommer man till sin busshållplats och funderar lite frågande om det har hänt en olycka eller något eftersom det är en så stor folksamling där... sakta i samma takt som hjärnan börjar aktiveras inser man till sin stora fasa att det inte hänt en olycka (ja, ni får tolka det där fritt =)) utan att dessa människor ska på samma buss som jag =0 oj, oj, oj... Det roliga med detta är hur sjukt snabb tillvänjning man har till saker... det går som minst en buss var 5:e minut, och som tätast en buss var 2:a minut till och från mitt jobb... trots detta händer det att man suckar till lite när man missar en buss... ja,ja!!! =)

Nej nu ska jag sova... kramar er =)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar