torsdag 6 augusti 2009

Vackra skåne...

Här kommer lite bilder från första helgen hemma i skånerike igen... Jag och Margot hade 5 av våra internationella tjejer med oss hem till skåne... vi va sammanlagt 7 tjejer som invaderade mammas lägenhet, behöver jag säga att hon flydde fältet =)

I alla fall, vi hade en heldag på Österlen i tisdag och här är bilder från vår dag...

Frukost på Ravlunda skjutfält... härligt =)
Såå mysigt när solen glittrar i vattnet...
Efter en guidad tur genom Vitemölla, Himla outleten i Kivik och Kiviksmusteri bar det av till Känbäckshusen för lunch... Vi ville ju gärna introducera våra vänner för något riktigt skånskt så det fick bli "Spittekaga" inte helt oväntat att den franska tjejen gillade det söta =)
Vissa av oss var på Österlen för att insupad den vackra miljön... andra var där av andra anledningar... Här nedan ser ni kapellet som Anne-Laure skall gifta sig i... Nu ska vi bara hitta en fin skåne-påg till henne =)
Om ni inte har varit vid knäbäckshusen någon gång så rekommenderar jag ett besök... det är så fint där =) Vackra Ale Stenar... har aldrig sett det innan i solnedgången så det va häftigt...
Va bara tvungen att ta en bild till...
Det är magiskt vackert... Vi avslutade kvällen på en jättemysig restaurang i Kåseberga... "Grill by the sea"... Den rekommenderas kan jag säga...
Lite komiskt... när vi kom in så kände Andrea dirket igen en av personalen på stället... hon har tidigare jobbat på Pause i Sthlm... ibland är världen liten... =)
Kolla in färgerna... man tror knappt man är i Sverige... Restaurangen ligger nere vid hamnen så det är vatten runt om hela uteserveringen... så detta är en annan yv av kustlinjen vid Kåseberga/Ale stenar... (detta kommer att bli min nya skärmsläckare på datorn tror jag =))
Jag tror våra internationella vänner var nöjda med sin lilla trip =)

Tack för att ni kom...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar