måndag 14 januari 2013

Helgen som inleddes & avslutades med uppenbarelser 😉

Inser ju snabbt att resterande befolkningen i världen verkar vara helt tagna av semlor... Det har typ gjorts reklam för dem redan i över 1 månad nu...

Alltså precis efter att lussebullarna (eller som jag lärt mig att de heter här "lussekusar") försvunnit så kommer då dessa bullar & i vanlig ordning verkar de oxå fått något annat namn här i storstaden ;)



Hetvägg? Aldrig hört...

Helgen inleddes med att en hysterisk vecka (igen) på jobbet kom till sin ende... Men innan den faktiskt tog slut så hände 2 incidenter som jag måste uppge som att vara nya :)

Den ena va när jag ringde en advokatfirma & fick till hälsningsfras i luren ett rungande: "Jaaaa... Hålllllå"...



Det andra kom när jag gick i korridoren på Krim & tittade in på ena kollegans rum & möttes av denna vy... Det är liksom inte direkt "vanliga krim-skomärket" som stavas Prada ;)

På vägen hemåt så kom jag genom T-centralen & såg då den söta lilla gamla farbrorn som jag, från & till under 4 år, köpt tidningen Situation Sthlm av... Det slog mig när jag va på väg fram till honom att jag inte ens vet vad han heter...

Så under tiden jag stod där & skicka ett sms för att betala tidningen (har bloggat om det innan men det tål att nämnas igen... Såå bra sätt) så sa jag det till honom... Att jag inte ens visste vad han hette... Nu vet jag :) Lennart... & när jag såg hans leende, hans tindrande ögon & kände den varma klappen på min kind så slog mig tanken igen... "Varför har jag inte frågat tidigare?"



Sen va det raka vägen hem & inleda tidernas bästa & härligaste fredagsmys... Jag har ju väntat hela livet på denna man ❤

I helgen fick jag stora äran att låna Darlingens lilla pärla & för första gången köra på egen hand... Det va Darlingens egna förslag så jag påtvingade inget :) tyckte mig dock höra en viss oro i hans röst när han för tredje gången bad mig köra försiktigt... Något sa mig att det inte bara va mig själv han syftade på ;)

Som den äkta samordnare jag är tänkte jag dock att information inger trygghet... Så jag dokumenterade resan & skickade bilder för att visa att pärlan va ok... Dock visade det sig helt utan nytta eftersom Darlingens mobil dött av att batteriet tog slut :) men jag fick iaf A för försöket ;)

På lördagen va vi hos underbara L & M på middag... Fantastiskt härlig hämta-energi kväll ❤ tusen tack fina ni...

På vägen dit började vi prata om hur gott det skulle vara med hemmagjorda croissanter... Särskilt med nutella emellan ;)



Så vi började googla på recept & det första vi hitta va detta ;) läs 2:a sökningen :) men vi har inte blivit avskräckta... Ett försök eller två ska vi ge oss på :)

Helgen innehöll som vanligt lite kokande :) & jag måste börja med att säga detta... När man rensar 1,2 kg kött & detta är vad man får att slänga, det är då man vet att man hittat schysst kött :)



Det blev en stor sats av vår absoluta favorit... Beuf:en :)



Sen provade vi även att nytt recept på Karré som skulle vara inne i ugnen i 5 timmar... Alltså på riktigt... Köttet är så mört att det trillar isönder när man petar på det... För att sen inte prata om den snuskigt goda såsen som blev av skyn :) rekommenderas!



"Blanda inte ihop din resa med ditt mål. Att det blåser storm nu betyder inte att du inte är på väg mot solsken." - Okänd


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar