tisdag 29 januari 2013

Tegelstenen...

...det är vad Darlingen kallar min plånka för :) Han tycker den är väldans stor & tung... Detta va ett av argumenten i en av våra morgondiskussioner igår...

Min plånka hade nämligen hamnat på golvet efter det att Darlingen i söndags rensade bordet för att fixa lite med sin "lilla" data ;)

Igår på morgonen så ser han den & säger till mig:
- Glöm inte din plånbok.
Jag: - Ser man den på golvet?
Darling: - Ehhh, japp!

Min tanke var en försäkring för att det som precis hände inte skulle hända :) Nämligen att jag ju så klart glömde den :)

Det är nämligen så att jag är inte den snabbaste & skarpaste kniven i lådan på morgonkvisten så om det är något som jag inte får glömma så lägger jag det alltid på det ställe som jag alltid (oavsett hur bråttom jag har) besöker vid den tiden... Jag lägger det nämligen precis utanför dörren till toan... Så pass att jag måste kliva över det för att komma in :)

Igår kväll påminde min Darling mig igen om plånkan & när jag kom ut i hallen va det något som sa mig att han inte tänkte att min reaktionshastighet, för att försäkra att plånkan skulle följa med mig, va stark nog ;)



Minns ni mitt dilemma för ett tag sedan gällande att min favvo kroppslotion hade gått ur sortimentet... Iaf så har vi nu hittat en som har bara lite goare doft & som gör kroppen himmelskt mjuk...



& Gud nåde den som kommer på att denna bara ska va ett tillfälligt parti... Just putting it out there ;)

Tjollahopp ❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar