onsdag 9 januari 2013

Muffy... You friendly cup-warmer ☕

Igår va jag & Darlingen & gjorde vår veckoliga storhandling... Det va extra trevligt med tanke på att vi sprang på ljuvliga L & hennes H ❤ det är kärlek i vardagen när man får kramar mellan hyllraderna på Willys ;)

När det va dax att checka ut så gjorde vi det som vanligt i egen regi eftersom vi har en scanner... Jag höll på att pula med maskineriet medans Darlingen stod en bit bort & tittade försjunken på dessa gobitar ;)



Det visade sig senare att han stod & tänkte att dessa hade varit perfekta för mig att ha till mitt morgonkaffe på tåget... Sötaste ❤

Det roliga va dock att innan jag kom fram till honom så hörde jag hur tanten (för det där va faktiskt en tant ;) & inte en särskilt munter sådan heller kan jag meddela) i kassan säger:
Tant: "Du kan väl ta en sån så blir vi av med dem... Snäääääälla" (efterföljt av ett litet skratt)
Darlingen: "De är ju ganska bra"
Tant: "Snääääälla ta en" (tihi tihi)
Jag: "Åhh, en såndäringa vill ju jag ha"
Tant: "Ta EN"
Konstig tystnad (egentligen inte men det ökar liksom spänning i historien ;))
Jag: "Hur får man tag i en sån då?" (Jag vill ju inte för mitt liv behöva köpa Löfbergs lila... Huga!"
Tant: "Men ta varse då"
Jag: "Åhhh tack va gulligt"

Tanten flirtade helt ohämmat med min darling & sen ville hon snuva mig på en muffy... Nej nu jäklar!

På vägen hem skratta vi friskt åt det... Darlingen lite mer friskt & jag liite mer åt det mentalsjuka hållet ;) så pass att jag BARA va tvungen att råka berätta att kaffekillen där jag köper mitt morgonkaffe faktiskt kommer ihåg hur jag vill ha mitt kaffe (vilket kanske iofs inte är hjärnkirurgi, fast lite gulligt tycker jag) & att han alltid flirta med mig (sen att han gör det med ALLA oavsett om det är män eller kvinnor, tja... det är liksom onödigt vetande ;))



Så här fin blir numera morgonkoppen Java iaf & jag bränner mig inte längre & som extra plus så när jag spiller (för det händer faktiskt oroväckande ofta) så fångas det upp :)

Hörde ni om missen som Tv4 News gjorde igår?

Alltså snacka om att producenten måste fått tuppjuck när de såg sändningen... För er som missat nyheten så råkade det visas en porrfilm på en av tv-skärmarna bakom nyhetsankaret... En sjukt dålig bild, jag vet, men ville ju inte hänga ut de värsta bilderna här...



Dock om man vill se hela inslaget så kan man youtuba på: "TV 4 news 2013 Swedish TV fail"

Såhär efter julsvullandet kan man ju känna lite behov av att förnya sig själv :) & om man inte kommit dit kan man alltid få en hjälpande hand av "Groupon"



Sötaste kollegan igår behövde ladda nallen & hittade inget uttag mer än det i korridoren... Men nöden har ingen lag ;) även om jag måånga gånger va sugen på att gå dit med en stol till lilla nallen ;)



Go vänner... Det är minsann Lill-lördag :) även om det nuförtiden inte betyder att man är ute & festar så är den minst (om inte mer) lika välkommen som förr... Idag betyder den att man är mitt i arbetsveckan & det är snart fredagsmys ❤

"Du är den enda personen som kan använda din potential."~ Zig Ziglar

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar