torsdag 11 juni 2009

Beklämd...

Blev jag faktiskt idag... jag o Lotta var på väg hem till henne och när vi gick över ett torg så låg en man helt utslagen mitt i en buske... man såg endast benen som stack ut... under tiden som vi ringde polisen (vilket tog en liten stund) så kom det hur många människor som helst förbi och de bara tittade in lite i busken, mumlade något och gick vidare... om ni nu tänker att de såg att vi ringde och att det därmed var fixat så tror jag tyvärr ni tror fel... vi stod en liten bit bort och det var endast en mamma med 3 barn som tog ögonkontakt med oss och när vi sa att vi ringde så nickade hon och gick... sorgligt...


Nu blev det ju lite komiskt när jag väl kom fram till 112... de ville veta om jag kunde få kontakt med honom och när han inte svarade på tillrop så bad de mig sparka honom på foten... hm, jag förstår oxå att det är viktigt att de vet hur illa däran han är med låt mig säga att det är inte helt bekvämt att sparka på en främmande människa (ja, inte för att jag då har så mycket erfarenhet av känslan att sparka på någon jag känner =))... speciellt inte när jag senare fick prata med en sjuksköterska och hon sa "sparka till honom ordentligt denna gången på foten" då fick vi en respons av honom... han lyfte på huvudet, grymtade och la sig igen... nåja =) sorgligt är det i alla fall att vi svenskar är så obrydda... upp till kamp medborgare och börja agera =)


Så det var dagens upprop, nu ska jag sova... kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar