måndag 14 februari 2011

Alla-hjärtansdags-firad så det står härliga till :)

Dagen började med -16 grader... hm, lagom passande för en singelbrud på alla hjärtans dag :) En av de dagar på året som är lite mindre rolig än andra dagar att vara just det... singel...

Men jag hörde på nyheterna imorse att på posten hade de hittat en postpåse men "bortglömda" julkort till Södermalm... så hoppet väcktes att kanske det skulle ligga ett litet kort på hallmattan när man kom hem :)

Det blev inte dirket bättre av att på lunchen kommer en kille på jobbet in i lunchrummet... han håller blommer i handen, o kommer gående mot mig... oh la la tänker jag :) tills han säger... "Kan du se till att Nathalie får de här"... ja ja :)

Kommer till apotekt för att handla lite... när jag har betalat klart säger tjejen i kassan... "Grattis på alla hjärtans dag" o ger mig denna...



Jag är inte kräsen... blev skitglad över att bli firad över huvudtaget :) tack apoteket hjärta...

Men vet ni... när jag kommer hem ligger det, på hallmattan, finaste alla-hjärtansdag-kortet jag någonsin fått... eller vad tycker ni???



Men hur fin utsidan ändå var... va inget mot insidan... det står så fint att jag nästan börja gråta... "Lina... Få människor är som du. Får man möjligheten att bli din vän är man lyckligt lottad, du är en sann vän som jag älskar av hela mitt hjärta. Tack för att du finns i mitt liv & tar fram det bästa ur mig! Jag hoppas att vi alltid förblir goda vänner. Jag älskar dig! S"



O sen, som ni ser, så va det medskickat (fastsatt med ett hjärt-gem) en thé påse som heter Love... Det står: "Njut av en varm kopp thé av kärlek"... Vem f-n behöver en kille när man har världens bästa vänner runt sig :) Tack min älskade vän... kärleken är besvarad...

Som om inte detta va nog, ligger ytterliger en liten present till mig innanför dörren... Denna får jag iofs betala själv för... men vid detta laget, vem bryr sig :)

Nämligen böckerna från bok-rean på nätet... lovely...



åhhh... skall bara läsa klart den jag läser nu... sen ska jag välja vilken som blir nästa bok... åh, jag vill läsa alla samtidigt :)

O nu ringer mamma o berättar att vi har biljetter till "Romeo & Julia" den 7/4 :) tjohoo... kärleken spirar fritt...

Dagens tacksam för:
- Att jag har ett inomhus-jobb o inte torghandlare :)
- Att jag har en underbar termo-kjol
- Att jag kunde ta mig till jobet idag
- Att det bara tog en timme att ta mig till jobbet :)
- Att jag har världens underbaraste nära & kära :)

Love & peace... nu ska jag njuta av en varm kopp men kärlek :)

1 kommentar:

  1. <3 =) (kul att tecken kan betyda så mkt, undra om alla förstår dem bara) Kärlek

    SvaraRadera