onsdag 16 februari 2011

Tina & Dolly

Det här tyckte jag va lite kul :) sitter o roar mig med att läsa gamla blogg-inlägg o hittar detta från 5/3-2009... alltså nästan, på dagen, 2 år sedan...

Det som är kul med det här är att jag & Sara har bestämt att vi skall gå o kolla på Dolly Parton i Globen i augusti :) vilket ju innebär att jag fått se båda dessa legendariska kvinnor :)

"Tina & Dolly...
Idag när jag kom hem låg dessa underbara donnor och väntade i min brevlåda... härligt, just nu bloggar jag diggande i takt till "9 to 5" av Dolly... I april ska jag och Jenny gå till globen och titta på Tina live in concert, ska bli riktigt kul att se denna legendariska kvinna...

Idag har jag after workat med några kollegor, riktigt kul =) när vi satt där konstaterade jag snabbt att imorgon blir nog en bra dag om man skall fortsätta på spåret med kändisar som jag springer på och deras snygghetsgrad... idag kom nämligen meterolog Per-Erik in på Kvarnen där vi satt... o med tanke på att han inte tilltalar mig alls så bådar detta gott inför morgondagen =)

På måndag skall jag bege mig iväg på ännu en bilutflykt med jobbet... denna gång går den till Vingåker... vet ärligt talat inte riktigt var det ligger men har fått berättat för mig att det är ca 18 mil enkel väg... suck!!! tror minsanna att Dolly och Tina får följa med för att pigga upp färden =)

Idag hade jag (vilket oftast inte händer på mitt jobb med tanke på att 99,99999999% som jobbar där är kvinnor) en liten uppigande stund med en mycket vacker liten kontaktperson som jag skulle matcha ihop med en ungdom i ett ärende... Han var inte fel att titta på, men så ung, så ung... när det skiljer mer än 10 år så är det ett bigg No No =) men han va fina att vila ögonen på ett tag... Snacka om att jag känner mig som gammtanten eller =)

Idag har jag och min kära kollega Lotta (som jag skall vandra kungsleden med i sommar) bokat flygbiljetter till Umeå... alltså är första steget taget... härligt, speciellt med tanke på att det kostade oss, tur och retur, ca 800 kr...

Vi, jag och Lotta, har också idag bokat biljetter för att sitta med i publiken på 2 olika tv-program... "Kattis & Company" och "Snacka om nyheter"... det ska faktiskt bli riktigt kul... o har ni tur (eller otur, beror på hur man ser det ;)) så kanske ni ser oss svischa förbi i rutan...

Men vet ni vad jag höll på att glömma berätta... jag har gjort en angenäm upptäckt, nämligen att i receptionen på mitt gym jobbar det en riktig Lina-kille... slurp =) Har jag tur så finns det anledning att återkomma och informerar om honom här igen... Han är skåning, vilket bara höjer hans charm och han är fyndig och lite små flörtig... härligt =)

Nej, nu börjar alldeles strax "Criminal minds"... kramkram"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar