tisdag 14 maj 2013

Kunskapscentrum om våld i nära relationer...

...heter det projekt som har bett mig komma idag & föreläsa om ämnet "Barn som upplever våld i hemmet"

Just nu tänker jag mest: "Hur hamnade jag här igen???"

Ja... Hur gick det då till? Jo, det va så att jag gick som vanligt på ett av alla samverkansmöten som jag är med på... Denna gång fanns där dock en ny kvinna med & hon ville hemskt gärna höra om hur vi jobbar... Så jag berättade... & efter möter kom hon fram & sa att hon va projektledare för detta projekt & planerade en utbildningsdag för sjukvården & ville gärna ha med mig som föreläsare där...

Vad jag svarade? Tja, det ord som verkar komma lättast till mig: "Okidoki" :)

Jag måste verkligen lära mig att säga nej till saker...

Eller kanske inte egentligen... Förra gången jag tackade ja till något utan att ha en susning om vad jag egentligen förväntades göra så föreläste jag, under 6 veckor, för alla närpoliserna i Sthlm, ca 300 till antal... & det va på sätt & vis inkörsporten till mitt nuvarande jobb :)

Jag vet dock inte sjukvården vill/behöver höra... eller ens hur många de är... Men jag har tagit på mig fina klänningen & ett par rosa converse... Jag tänker att på så sätt tilltalar jag fler kategorier... Äldre kommer tycka jag är proper, yngre kan relatera till mina converse... & de i min ålder hajar hela kombon med fin klänning & sneakers ;)

Blommorna på vår balkong frodas...



Eller iaf vissa av dem...



Hortensian är sjukt kinkig & vill inte alls med oss... Om det finns några tips därute så mottages dessa med glädje :)

Dagens "hur tänkte du nu" måste ändå gå till denna dam... På en fullsatt buss igår så tar hon inte bara upp ett säte med sin väska (& ni vet alla vilken look hon hade... Ni vet: "om jag maniskt tittar ut genom fönstret heeeeela tiden så kanske folk tror att jag inte ser att de vill ha min väskas plats")... utan rätt som det är tar hon upp en banan som hon mumsar i sig & lägger sen skalet på sätet... Där nästa person kommer sätta sig & få hennes bananklet i rumpan...



För att avsluta sin medmänskligaresa så toppar hon med att när hon ska gå av, vänder sig till killarna som står vid sidan om & säger: "Nu ska jag gå av så ni kan få mina platser"... Deras blick va störtskön :) & de fick bara fram ett artigt: "tack" ;)

Fridens...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar