tisdag 7 maj 2013

Tv på balkongen ❤

Vi har anslutit oss till Telia Play+ vilket innebär att vi kan titta på tv på paddan, datorn & mobilerna vart vi vill :)

Ja, vart det nu antingen finns wifi eller om man har 4G ska man kanske tillägga...

Men i vart fall så innebär detta bland annat att vi kan kolla på tv när vi är ute & campar genom att vi parkopplar Darlingens mobil ned paddan :) det innebär även att jag kan kolla på tv när Darlingen game:ar :) Att vi har hela vårt tv-utbud med oss hem till Skåne så vi kan somna till våra vanliga program :)

Men jag tror ändå att detta är bäst av allt...



Att kunna sitta på balkongen med ert glas vin & kolla på ett av mina favorit kriminalarprogram :)

Det va lite kul när jag satt där ute så hörde jag bakom mig hur balkongdörren hos de nya grannarna öppnades bakom min rygg... Jag hörde hur någon gick ut, stannade upp & pep sen in igen snabbt som ögat utan att yppa ett ljud...

De hade nämligen inflyttningsfest i lördags... & tro mig när jag kan sätta min sista krona på att ingen av dessa "ungdomar" ;) har någonsin bott i en lägenhet innan... De kommer med allra största säkerhet direkt hemifrån mamma & pappas hus...

De har nämligen inte en aning om hur man beter sig i en lägenhet...

Festen började väl runt 18-19 tiden... Vi hörde inte ett knyst av dem fram till kl 00 då jag vaknade av (ja jag vet!!! Tant Lina ;)) att de satt & tjattrade värre än... tja, jag kar faktiskt ingen jämförelse... men värre än värst iaf...

Vi stängde balkongdörren i en förhoppning om att det skulle hjälpa... En föga framgång visade det sig... Vi gick iaf & la oss... & lagom till 01 så hittade någon aspackad snorvalp volymknappen på stereon & drog på av full patte...

Stadigt ackompanjerade av grannen under som frenetiskt knackade i golvet... Vilken festdeltagarna fullständigt... Fullständigt!!! Missade...

Sen framåt 02 kom de ylande, skrikande stuppackade brudarna som tillhör varje fylleslag...

När jag tillslut hörde ordagrant hur en packad kille försökte sjunga "Händerna mot himlen"av Petra Marklund & han inte ens lyckades få in ett ända rätt ord på refrängen (trots sina högljudda försök) & jag kom på mig själv med att "försöka hjälpa honom" så insåg jag att det va dax att hämta öronpropparna... Jag kolla då på klockan & såg att den va 02:34 & kände att tystnade sprid sig i mitt huvud...

Det va skönt att slippa både gallskriken, skönsången & grannens hysteriska knackande underifrån... & somnade långsamt in till en rullande mening i mitt huvud... "Det va första & sista festen de hade i den lägenheten"

Just det... Sa jag att Darlingen sussade vidare så gott så gott ;)

Efter inflyttningsfesten har vi varken sett röken av dem eller hört ett pip från lägenheten...förrän de tittade ut hastigt igår & sen smög in igen... Kan faktiskt tänka mig att de fått sina fiskar varma för oljudet... De verkar iaf skämmas :)



Nej, nu ska jag & Herr Mollberg ha vår morgonstund :)



Lite tillspicead med kanel oxå nu när inte Darlingen ska inmundiga det :)

Tjingeling...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar