onsdag 8 maj 2013

Underbara Lill-fredag...

...som idag på riktigt är Lill-fredag :) Kristi flygare imorgon & sen ledig klämdagen innebär att man nu är ledig i 5 dagar :) lovely ❤

Igår träffade jag min ena kontakttjej & vi skulle gå till Burger King för hon ville äta där...

När det blev vår tur att beställa så tittade killen i kassan på mig istället för på min kp... Hon har en funktionsnedsättning & det verkar få killen att tro att hon är helt oduglig...

När jag inte svara så tittar han på mig igen & säger: "vad vill hon ha?"

Jag säger till honom: "Det kanske är bättre att du frågar henne det istället för mig"

Han tittar först på mig helt oförstående... Men "finner" sig sedan... & jag tänker att han kanske bara inte tänkte sig för...

Det är iaf vad jag hinner tro i ca 2 sekunder innan jag hör...

"VAD VILL DU HA FÖR NÅGOT?"

Suck... Vad ska man säga?!?

En trevligare sak att rapportera är ju att Nacka Forum fått en ny affär :)



Jag hojade sen hem det snabbaste jag kunde eftersom Darlingen, bastu & en kall öl väntade på mig hemma :) magiskt...

Kvällen avslutades perfekt med hemkörd pizza & kebab :)

Darlingen har hjälpt mig med diverse meck på hojen... Så underbart det är att ha någon som hjälper en & tänker på en ❤

Bland annat har han smörja kedja, hjul & mitt lås med ett silikon smörjmedel... Så nu finns det ta mig tusan inget motstånd någonstans :) jag bara susar fram...

& när jag säger susar så innefattar ju det då så klart inte den vanliga benämningen på att susa fram... Det skulle nämligen innebära en bra kondis... & när man, som jag, enbart få va glad för att man ens har en kondis (utan något för namn... Har inte ens kommit upp till dålig kondis än ;)) då susas det liksom i snigeltakt :)

Men jag klarar nu iaf min nemesis... En äcklig backe med ett stort jäkla farthinder mitt på... Vem fan lägger ett farthinder mitt i en uppförsbacke?!??

Jag har fått gå upp innan men nu så kan jag precis kämpa mig upp :)

& mitt lås som innan varit lite trögt är nu så smörjt att jag nu på morgonen fick ta ett skutt för att inte få bygeln på tån när jag öppnade kolven :) i löve it!!!

Nu är det bara sadeln kvar... Detta tortyrredskap... Darlingen hjälpte mig att vinkla den nedåt så att inte varje liten hård ojämnhet i marken behövdes efterföljas av ett "åh aj" längre ;)


Men trots att denna vinkel är mkt bättre & trots ett gelé-sadel överdrag så är det ändå med smärta som följd varje morgon när jag sätter mig... Så i helgen ska det inhandlas en ny... Har redan sett ut vilken & även smyg-prov-suttit den i cykelgaraget ;)



Insåg nu på morgonen att det kan vara dax att tvätta mitt "fräscha" svett-salt indränkta linne ;)

Jag lyssnar ju på ljudböcker varje "ledig" stund då jag åker någonstans... Sjukt bra :) men ett litet dilemma uppstår ju när man inser att nya favorit författarinnan kommit ut med en ny bok & det lär ju dröja innan den läses in...



En annan bok som man uppenbart blir galet sugen på att införskaffa är denna...



Sjukaste godaste burger :)

Trevlig helg alles :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar