måndag 27 maj 2013

Mamma 65 år ❤

...så då blev det en snabbvisit i Skåneland... Från det att vi åkte tills vi va tillbaka i Sthlm så gick det 44 timmar :) med andra ord är man lite soft i skallen idag :)

Innan vi drog så kom vi på att vi behövde ladda ner en ny ljudbok som vi båda kunde lyssna på... Vi har nämligen införskaffat en sådanhäringa mackapär...



...så vi kan lyssna tillsammans :) strålande grej...

Iaf så behövde jag wifi för att ladda ner så det blev till att knata över till Forum & låna deras...



Dock va faktiskt Forums nät riktigt kasst så jag fick låna Espresso house :) Fank ju :)

Man tänker att det är riktigt bra service på Forum... Sen när man ser priser som detta så inser man ju snabbt varför :)



Sjukt pris för en sallad...

Jag insåg snabbt att det kan vara lite nackdelar med att packa lätt när man, som jag, är en Klödda...



Innan halva dagens ens hade gått hade jag sölat ner min enda tröja som jag hade med ;)

När vi kom till centralen så hade vi turen att få smaka tre nya sorter av GB:s sommarsortiment :)



Men till slut va vi då väl hemma hos mamma i Skåne, efter en tur med "snabbtåget" som va 45 minuter sent hem...

Efter lite vin & snack så skulle vi kolla lite på tv... Vi började med mammas utbud men ville snart gå över till vårt egna utbud som vi har med oss överallt genom Telia play + :) & när vi slog på den så insåg vi en lite kul grej... Samma program spelas ju lite senare på play + :)



Detta är alltså samma program på samma kanal men på två olika ställen i programmet :) kul tyckte iaf jag :)

Dagen D, då mamma fyllde så sprang vi lite ärende till henne på förmiddagen... Ett ärende tog oss till Maxi & där hittade vi dessa små roliga sakerna...



Hundöl...



& flytande ägg-gula & ägg-vita :)

Såå smart...

Sen va det dax att fira mamma med buller & bång... Släkten kom så nu vet Darlingen på riktigt vad han gett sig in i ;)

Milou (hunden) firade på sitt alldeles lilla egna sätt genom att söka igenom min väska & hitta vår godispåse...



Huliganhund :)

Efter lite morsdags-frukost va det åter dax att lämna de böljande rapsfälten i Skåne & åka till ett regnigt Sthlm...



Vi åkte direkt från stationen till svärmor för lite morsdags-firande...



Väl hemma igen så möttes jag av denna härliga flaska i posten... Sjukt att jag beställde den i torsdags & den kom med posten redan dagen efter...

Idag nu åter till jobbet igen men jag har allt lite mamma med mig...



Till lunch blir det ju hennes goda smörgåstårta...

Grattis igen världens finaste mamma ❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar