fredag 31 maj 2013

Sötaste!!!

Men hur söt får man lov att vara egentligen innan det blir olagligt?!??



Oavsett så borde denna lilla rugguggla vara sjukt nära gränsen :)

What's up med biljettkollen på Roslagsbanan??! Någon som vet varför de nuförtiden bara tittar på korten & inte blippar de? Kan de ha något sammanhang med nya dyra biljettsystemet som har dissats av alla experter ;)

En sak som jag ofta ser på tuben, tågen & bussarna här är denna "reklam"



Riktigt bra tycker jag att vända sig direkt till den som kan vara ett "offer" eller som det heter i min värld "målsägande" utan att faktiskt ens själv veta om det...

Det har gjorts studier i vårt land, den senaste i raden gjordes av Barnombudsmannen, som påvisar att barn & ungdomar i Sverige, 2013, inte vet att de kan få hjälp av socialtjänsten... Det är skrämmande!

En del av problemet är folk som Janne Josefsson som skrämmer upp alla med vinklade skräckhistorier om stora farliga "soc" som enbart är till för att få igång drevet & den blodtörstande pöbeln...

Tyvärr så kan jag inte skylla allt på honom (även om jag gärna hade gjort det ;)) utan jag tänker att soc även behöver göra "reklam" för sig själv... & då gäller det att hitta barn & ungdomar när de är mottagliga... Troligtvis är det när de är själva, utan sina föräldrar som de är lojala mot tills sista blodsdroppen & definitivt när de inte hänger med sina polare som de behöver upprätthålla en fasad inför... Då är färden på tuben, tåget eller bussen ett ypperligt tillfälle...

Så, detta blir en utmaning/uppmaning till landets alla soc... Börja marknadsför er... Behöver ni tips & råd så står jag gärna till tjänst ;)

Igår stod jag på mitt kontor & såg denna bild...



Jag insåg då att nu, vilken dag som helst, är det exakt 10 år sedan jag höll det där avslutningstalet till mina klasskompisar när vi äntligen blev nykläckta socionomer...

Det är bara krasst att erkänna att det va både mindre hår på skallen & en mindre siffra på vågen på den tiden ;)

Inspirerad av dem morfering som uppenbarligen pågått de senaste 10 åren så va det igår äntligen dax, efter några tappra försök, för mig & Darlingen att joina ett gym...

Så sagt & gjort... Vi fyllde i papperna & åkte dit, laddar till... ja, vi kan säga bara "laddade" ;) & redo att börja träna... När vi kommer dit så har personalen försvunnit... Men vi slogs inte ner av det utan knata in & "tjuvträna" :) vilket det ju egentligen inte blev eftersom vi redan skrivit under avtalen & faktiskt ringde på personalen & lämnade in de efteråt... Känner att vi va sjukt duktiga som inte bara gav upp & smet hem igen :)

Igår kom en kollega in till mig... Hon hade köpt en massa strumpor & vid närmare genomgång av dessa så insåg hon att några av dem kommer hon aldrig att använda... Då kom hon att tänka på mig :)



Så tack fina A... De randiga har jag på mig idag ;)

Till slut vill jag säga att imorse insåg jag syftet med att ALLTID ladda kaffebryggaren på kvällen innan jag går & lägger mig...



Annars kan det lätt bli så att jag får tugga i mig javan ;)

Ha en härlig helg alla mina fina ❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar