måndag 24 mars 2014

Flippin...

Helgen har varit superbra... Vi inledde med ett ryck & organiserade om typ hela skafferiet, överskåpen & kylen... 

Klart nöjd med resultatet 😃

Jag hann även med en vända nere i förrådet & hittade denna lilla magiska ask... 

Jag skämtar inte när jag säger att den gör mirakel för dina trötta oxiderade smycken... 

Bild 1 är innan tvätt & bild 2 är efter 3 dippar på ca 2 sekunder sammanlagt, avsköljd med varmt vatten & torkad... 

När jag ändå är på G så kör jag några tips till 😉 

När du sen tvättat dina smycken så de skiner igen... Då kommer nästa I-landsproblem... Hur ska jag ha full tillgång till de så att jag enkelt kan se alla på en gång??? 

Kan säga att denna lilla mäckapären har revolutionerat mitt liv (igen 😉) Ena sidan med ringar & örhänge...

Andra sidan med armband & halsband... 

Känner du igen detta? Sminkborstar & mascara som ligger lite huller om buller utan ordning i burken...

Har du (jag hittade mina i källaren 😉) lite hela kaffebönor över? Isf häll de i burken... 

...& voilà... Fixat

Tycker du det tar för lång tid att ladda luren? 

Prova detta trix så går det mycket snabbare 💨

I helgen var vi på ett dubbelfödelsedagskalas hos familjen... Det är ju alltid kul att ge bort en present som man verkligen gillar... Extra kul är det när man gillar så mycket att man måste köpa ett par själv 😉 

Vi hann även med årets första utomhusfika... Vi svängde inom ett supersöt fik i Täby för att köpa lite fikabröd... 

Stället är verkligen supermysigt & skulle lätt kunna bli ett favoritfik... Dock måste jag säga att servicen va under all kritik (iof så va det tydligt att det va "helgpersonal", med 1 ordinarie & 3 extra)... När vi kom in va det vi & 2 kvinnor till... Den en stod & betalade medan de andra frågade om de hade någon glutenfri fika... Ordinarie personalen började grubbla friskt & frågade den vad glutenfritt betydde... Ehhh, är inte det en hyfsat självklar sak man ska veta om man jobbar på ett fik??? 

Kvinnan förklarar att det innebär att man inte kan äta något av de 4 sädeslagen... Ordinarie säger då: "Aha, men vi har ju chokladboll... Det är bara havre i den"... 

Jag fick en mini-flash back till när vi va på restaurang när jag va liten & pappa sa exakt samma sak: "Det betyder att jag är allergisk mot alla sädeslagen" & responsen blir: "Kan du äta potatis?" Dock va detta typ 1800-frösihjäl & inte 2014... Tillslut kände jag mig tvungen att hoppa in & ge lite tips 😉 

Iaf... När detta händer så står de andra 3 & bara tittar rakt ut i luften... En (extra 1) säger tillslut till mig "Ni ska snart få hjälp"... Sen tittar hon ut i luften igen... Tills ordinarie är klar med kvinnans beställning & lämnar över den för betalning av extra 1... Under tiden så är vi inte längre 4 kunder utan typ 24 eftersom ALLA står & följer glutenfritt diskussion som om det vore rapporteringen om 11:e september... 

Iaf så va bullarna supergoda 👍 

Vi gick ner till Skavlöten & njöt av vårvädret...

& hittade vad som måste vara Sthlm:s sötaste hundbad 🐶

Har ni varit på Flippinburgers nån gång? Om svaret är nej så måste faktiskt ni gå dit minst 1 gång... De låg tidigare nere vid Kungsholm strand men nu hittar man de på Upplandsgatan... 

Dessa burgers som man hittar där är faktiskt sinnesjukt goda & sen alla olika tillbehör som finns... Yumm 😝 Det enda dåliga är att man inte kan boka bord vilket gör det lite mer krångligt... Men knata dit en solig dag när du inte här bråttom eller är vrålhungrig... Du kommer inte ångra dig 👍 

Vi gjorde själva lite Flippinburgers hemma igår 😉 

Supergott & med favoriten Potato-skins till... Slurp... 

"Vardagsspaning á la fröken Olsson"

Får man lov att vara så här söt??? 

Fridens... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar