torsdag 20 mars 2014

Tipscentralen...

Eftersom gårdagens inlägg blev ganska seriöst :) så tänker jag att dagens får vara lite mer lättsmält 😉

Jag tänkte lämna lite tips på grejor som har på olika sätt revolutionerat & underlättar mitt liv på olika sätt...  

På 2 dagar har 3 personer separat av varandra sagt att jag har så fint, friskt & glansigt hår 😃

Då är sanningen egentligen så här att fröken Olsson har ganska trist & frissigt hår av sig själv & lägg då till att tjockleken på mitt hår är ungefär 4 strån som försöker täcka hela huvudet... Tur för mig att jag har ett hyfsat litet huvud 😉 Men ni får står kanske varför jag blir så glad när någon:
1: faktiskt lyckas se mina 4 hårstrå
2: ger min någon komplimang överhuvud taget över mitt to... Mitt tunna hår varit lite av ett aber för mig i många år 😏

Iaf så ska jag nu lämna mina bästa hårrelaterade tips... 

Först börjar vi med tidernas bästa hårinpackning... Märket kan jag inte ens uttala men jag ska ju inte tilltala den så det är ju inte ett problem 😉

Ha den i bastun en liten stund & ditt hår är mjukare än dagen du föddes... Den funkar ju självklart även om man inte har en bastu 👍 

Nästa tips är världens bästa hårborste... Tangel Tezzer... Jag skämtar inte när jag säger att den kommer se till att hårömhet kommer försvinna som ett begrepp... Den löser upp varenda hårknuta utan problem... Plus att den inte sliter i håret så det bryts 👍👍

Jag gömde ta kort på den så jag fick låna bild av Lyko... 


Sen kommer hårglanssprayet... 

Superenkelt... Man skakar & sprayar 💨

Sen för er som liksom jag färgar håret & har en hårutväxtshastighet som går på anabola så kommer här ett superbra tips... 

Denna lilla pulverburk finns i massa olika färger så man kan matcha sitt egna... Fråga mig inte hur det egentligen funkar men på något sätt så fastnar de här små kornen på stråna vilket gör att man kan dölja sin utväxt ett tag till innan man färgar om sig 😘

Nu kommer kroppsrelatetade tips 

Jag skrev ju om celluliterna häromdagen... & här kommer ett tips om man vill minska dem... Vill man inte så är det fritt fram att hoppa över denna del av inlägget 😉 

Iaf så köpte jag en så kallad "hudroller"... Den ser ut såhär:

Denna lilla makapär har x antal små tunna nålar som man rullar över huden så det blir små små hål... Tanken är att huden utsöndra nytt kollagen som gör huden ny... De utlovar att det funkar mot både ärr, bristningar, celluliter & acne... 

Jag ska erkänna att jag va lite skeptisk först & tänkte att det nog bara va ytterligare en ploj... Men jag lovar att jag såg synligt resultat redan efter 3 gånger & har idag, ca 6 månader senare, fortfarande samma resultat... 

Här ska ju tilläggas att fröken Olsson gjorde en liiiite miss 😉 som vanligt läste jag inte den låååånga instruktionen på säkert 37 ord utan hoppas i med liv & lust... När jag hade kört med rollern i 3 dagar i sträck så läste jag instruktionerna & insåg då att man skulle högst använda den 1 gång var 3:e vecka i början 😳 oups... 

Till den lilla rollern använder jag Bio-Oil som jag berättade om i ett tidigare inlägg... Nu vill jag dock ge ett annat tips gällande den... 

Den säljs nämligen just nu på Groupon till najs prajs så vill du prova... skynda skynda 

Jag har & har alltid haft en väldigt känslig hud... Jag kan till exempel inte ha lappar i kläder eller någon som helst % ull ens i närheten av mig... 

Dessa två följande produkter har revolutionerat min hud till att numera vara bebislen... 

Skrubbhandskar 


& Eucerin duscholja... 

Varje morgon skrubbar jag in olja i huden istället för att torka ut den med tvål...

Som gammal dansare är mina fötter förstörda för all framtid vad gäller mjuka & lena fussingarna... Dilemma eftersom jag inte gillar när man fötter är riviga + att jag faktiskt får ont i den när jag inte sköter om & putsar lite då & då... Så för mig är denna nästa produkt helt ovärderlig... 

Det är som en olja som torkar in blixtsnabbt... 

Nästa två tips är fortfarande kropp & ansikterelaterade men dessa två fyller ytterligare en funktion som jag ääälskar... Nämligen när det är enkelt & utan någon egentlig insats från mitt håll 😉

Först mina lotionhandskar & lotionssockar (som hänger ihop lite med förra tipset)... 

Det är alltså mjuka vantar & sockar med lotion inuti... Man trär på de, sitter i 20 minuter & sen är det klart 👍 

Nästa tips är min kära ansiktsmask som jag kan sova med för att få lite extra fukt till mitt torra nylle... 

Love it 😘

De sista tipsen för idag är mer "på språng" relaterade... 

Först mina älskade droppsäkra-pendlar-kaffemuggar... 

Varför 2 tänker du? Det enkla svaret är detta... Fröken Olsson läste inte riktigt beskrivning vid beställning utan gick mest på vilken färg som va finaste... Gissa vilken jag beställde först 😉 

Jag i såg senare att den rosa är bara en transportmugg som de allra flesta muggar i den sorten... Den håller inte värmen som en termos... 

Då va jag ju baaaara tvungen att beställa en ny 😉 som håller värmen typ hela dagen...

Men oavsett hålla värmen eller inte så är båda dessa muggar ovärderliga... Du kan fylla de med kaffe & sen lägga den upp&ner i väskan utan att en droppe sipprar ut ☕️

Jag, som de flesta kvinnor, har med sig en massa saker i väskan... Jag gillar att vara förberedd 😃 Till exempel så vet man aldrig när man får vatten i örat & behöver en topps... Är du med mig är det lugnt, jag har nämligen bästa tipset för att hålla dem fräscha i väskan... 


Voilà... Smart va 👍 

Ett dilemma med mycket i väskan kam dock vara att det blir svårt att hitta... En utmärkt anledning till att få köpa små söta väskor att ha i stora väskan 😉

Sista tipset är vad man kan göra när man tappar en knapp på sin älsklingskappa... 

Jag sydde i en helt annan knapp & det blev superbra tycker jag... Min fina lilla billiga H&M kappa har till & med blivit tillfrågad om den kommer från Odd Molly efter ingreppet... Inte illa de 😉

Det va slut för idag på tips... Dock kommer jag nog komma åter, har redan en idé som ligger & pyr i huvudet 😘

Dagens vardagsspaning är denna... 

När det kommer till snöblandatregn i kombination med blåsigt väder... 

Då borde det finns två separata vindriktningar, typ som vägbanor, så man kunde få en enda rimlig chans att kunna gå i medvind istället för bara motvind... 

Tjingeling 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar