tisdag 18 mars 2014

Jag älskar att bli äldre...

...det är faktiskt sant även om det låter otroligt :) 

Jag tänker helt enkelt så här... Det är på riktigt en förmån att få lov att vakna upp varje dag & möta världen igen... 

Nu tänker kanske du som läser: "Jo, men för varje dag som vi vaknar upp & möter världen så är det en dag närmare slutet"... & visst, precis så är det... Men det finns vissa saker i livet som vi inte kan påverka, utan får helt enkelt tugga i oss vare sig vi vill eller ej... & det faktum att vi alla en dag ska gå hädan är just ett sådant faktum... 

Men jag tänker istället att det ger en större anledning att faktiskt leva hör & nu... Fullt ut, för glatta livet... För om vi ska va helt ärliga så är ju alternativet inte att leva inte särskilt tilltalande... 

Om jag vore tvungen att välja endast en sak som jag gillar med att bli äldre så skulle det vara att jag kommit/håller på att komma till insikt med diverse saker i mitt liv... Saker som gör att jag blir mer & mer tillfreds, nöjd & lycklig... 

Den största & viktigaste insikten har för mig varit att jag är chauffören på min livsbuss :) Alltså bestämmer jag vart färden ska gå & med den insikten så kan jag inte heller skylla någon annan för de vägval jag gör... Men mer om det någon dag :) Nu gällde det att åldras... 

För även om jag älskar att bli visare & mer klok gällande mig själv så finns det vissa saker som är mindre charmiga med att åldras & bli grå... 

Japp... Fröken Olsson håller på att bli gråhårig :) Jag vet inte riktigt hur det här gick till egentligen... Men helt plötsligt hade de små jäklarna flyttat in... 

I början va de bara några få men de verkar ha ett galet stark fackförbund för det har inte varit en enda förhandling & trots det är de nu betydligt fler :) 

Jag sa till Darlingen igår att jag va tvungen att färga håret för det hade blivit så grått... När det hade varit tyst lite för länge utan att jag fick en respons vände jag mig om & mötte Darlingens blick... Så stod vi i ca 3 sekunder innan han säger: "Du är gullig" :) 

Sötis... Han hamna i varje mans värsta dilemma... "Vilket svar är det rätta att ge???" ;) 

Men som tur väl är så behöver man inte (om man inte vill) låta tiden ha sin fulla makt över vad som händer med en :) Det fina är ju att man får välja heeelt själv ;) 

En insikt som jag nu förvärvat är det faktum att när jag nu köper hårfärg så kollar jag att det verkligen står "täcker grått hår" på förpackningen ;)

En annan sak som är mindre charmig är "celluloiderna" som mobil vill rättstava ordet celluliter... Inte ens min mobil vet veta av dessa bubblor... Men trots det har även dessa flyttar in utan någon form av avtal eller förhandling ;) 

Ni behöver inte vara oroliga... Jag har inte tagit någon bild på dessa underverk eftersom jag tänker att några av er kanske sitter & äter frukost & jag vill inte vara orsaken till dagens kräkreflex ;) 

Dock kan jag ge ett bra tips i kampen mot dessa celluloider ;) 

Bio-Oil bästa som någonsin hänt kroppen... Om man ska tro dem själva så låter det nästan som att de till & med skulle kunna väcka de döda... Men faktum kvarstår att denna olja är magisk... Den gör huden babylen & jag svär att mina celluloider har minskat i storlek & omfång :) 

Diverse krämpor kommer med åldern... Även för det har jag ett tips på bästa ever... 

Jag skämtar inte när jag säger att denna lindrar allt så länge huden är intakt & det inte är några ben brutna :) 

Insikten har med åren även kommit till mig att jag har vissa drag som påminner extremt mycket om min fina lilla mormor :) 

Vissa kallar det att hamstra... Jag kallar det att vara förbered så att ingen fluorrelaterad incident kan uppstå ;) 

Over and out...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar