torsdag 27 mars 2014

Tänker du bli misshandlad...

...så välj då inte Folksam som ditt försäkringsbolaget... Iaf inte om du tror att den som kommer misshandla dig råka av en person i ditt egna hushåll... För om du sen skulle vilja få ut dina rättmätiga försäkringspengar så får du beskedet: "Icke sa Nicke"... Du får nämligen hos Folksam (& säkert hos en massa andra försäkringsbolag oxå) inte ut pengar på din hemförsäkring om du va skriven på samma adress som förövaren när misshandeln ägde rum.

Kalla mig cynisk men det känns som att Folksam har valt att vara lite smarta (läs känslokalla & giriga)... Med tanke på att 1742964149964% av all misshandel i vårt samhälle sker i "nära relation"... Alltså av partner, barn, föräldrar, syskon med mera... 

Nu vill jag ändå ge Folksam-mannen som ställde upp i radion igår en eloge för det... Han hade kunnat avböja & han lät inte heelt nöjd med regeln själv, vilket alltid är en start... Seså, herr Folksam, gör mig nu lite stolt & börja aktivt jobba för en förändring... Komsi komsi... 

Nog om det :) & nu vidare till gymmet... Denna speciellt plats... Jag har alltid hävdat, & gör fortfarande, att jag känner mig sådär bekväm där... Har massvis med att göra att jag inte alltid är helt hundra på hur jag ska använda tortyrmaskinerna som ryms inom dessa väggar ;) 

Lägg sedan till alla skrik, allt stönande/stånkande & alla dofter från främmande kroppar... 

Trots detta så masar vi oss dit 2 gånger i veckan & det tycker jag ta mig tusan är bra :) Igår va en sådan dag & jag kunde inte låta bli att reflektera lite... Ta denna maskin till exempel... 

Den ser ut mest som en stående gyn-stol med sina hälhållare & knäåtskiljare... Jag brukar använda denna maskin & igår när jag satt i en annan med utsikt över denna, då såg jag en kvinna som satte sig & körde utsida lår... Jag hann tänka för mig själv: "Va skönt att det är någon mer än jag som är lite lost här. Hon kör utsida lår i en maskin för insida lår"... 

När det sen va min tur så satte jag mig, tittade rätt fram på denna skylt: 

Som jag kollar på mängder av gånger... Enda skillnaden va att igår insåg jag att det inte va samma text två gånger utan faktiskt 2 olika övningar... 1 för insida lår & 1 för utsida lår ;) oups!!! Men det är ju lätt att missa en bokstav som är vänd på annat håll ;) Tur jag inte sa något till henne :)

Sen har vi denna lilla skönhet: 

På riktigt... Den ser mest ut som en tältsäng som slagit ihop sig på mitten :) Det svårare momentet är fasiken att ta sig in utan att sträcka något... Själva work-outen är ju en piss i Mississippi jämfört med det ;) 

Men med musik i lurarna så går det ändå bra... Särskilt när herr Timbuktu kommer med sina kloka ord... 

"Om du är ledaren, led oss rätt, för många vägar i världen leder oss fel & snett, så skärpning man, det är dax för dig ta ditt ansvar, så plocka upp telefonen ring ett fredssamtal, ja sa idag, vänta inte det är redan sent, gå mot strömmen, ändra reglerna det är deras fel, jag vet det verkar jobbigt men gör oss en tjänst, gör vad som helst för att ställa det rätt igen."

Men det som ändå är allra bäst med att träna på ett gym i Täby... Det är att det nästan alltid finns en kvinna med sin lilla självklar gym-accessoar & vips så känner jag min mindre malplacerade ;)

Dagens "vardagsspaning á la fröken Olsson" 

Hur mycket tror du att denna lilla loppa älskar sina skor egentligen ;) 

Fridens ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar