fredag 21 mars 2014

Freeeeeedag ❤️

Vilket i mitt fall innebär bastukväll... Det är faktiskt det perfekta sättet att avsluta arbetsveckan på 😃 

Denna veckan har blivit lite av en reunion vecka med kära vänner... Först i tisdags fröken S, igår fru S & idag blir det fröken H... Me like ❤️

Fru S som jag hade det stora nöjet att träffa igår är en klasskompis från Östersund... Vi hängde som ler & långhalm där uppe men sen flyttade vi till olika delar av landet & kontakten blev inte lika enkel längre... 

Men nu har vi fått kontakt igen via fejjan... Jag säger bara det... Halleluja för fejjan!!! 

Vi hade massor massor att gå igenom & hann väl knappt ens halvvägs... Så nu har vi bestämt att vi ska försöka få till en liten Östersunds reunion med några till sköna bönor från den tiden 💕 & det blir enkelt gjort via... just det, fejjan 😉

Måste säga att ibland förvånar jag mig själv så pass att jag nästan blir lite imponerad 😉 

Här har jag utan att ens kunna några fler ord än "un cervesa porfavour" (heelt övertag om att vartenda ord är felstavat... Inklusive "un" 😉)  så har jag iaf här lyckats skicka ett helt mail till mig själv på spanska... 

Måste varit jäkligt snabb när jag skrev det, kommer ju inte ens ihåg när jag komponerade ihop mailet 😉

Undra spontant om man lyssnat för mycket på sin ljudbok när man hör på radion att de har hittar en man, liggande i snön, halvt under ett buskage & min första tanke är: "Men, de har ju redan hittat herr xxxxxx" & inser sen att det är en av karaktärerna i: 

Jag läste en länk på fejjan igår om att micro-popcorn va typ värre än om satan själv hade stigit upp på jorden... 

Eftersom jag typ är lite smått galen i popcorn & samtidigt lite små lat så blev detta en mycket tråkig nyhet för mig... 

Iaf tills jag läste detta i Metro... 

Jag tror lite mer på Livsmedelsverkets uttalande än en blogg precis som denna, där det på andra sidan texten sitter en helt vanlig filosoferande person med mer eller mindre forskningsförankrade åsikter 😉

För er som har hört talas om "pulled pork" men som inte riktigt hängt med på hur man gör det... Eller för den delen vill ägna 5 timmar till att laga mat 😃 Då är detta ett bra tips... 

Det är inte lika gott som hemmagjort i min bok... men det är helt klart ett riktigt bra komplement 👍

Ett annat matrelaterat tips är detta... 

Hamburgare på högrev... 99% kötthalt & såååå goda 👍

Jag vet att det framstår som att jag är sponsrad av Groupon & Let's deal men så är inte fallet 😉 

Dock är det ju lite komiskt att en av dagens deal är denna lilla roller... 

Dagens "vardagsspaning á la Olsson" är denna... 

Undra hur många läxor som göra på tuben i denna stad? 🎓

Snart är det helg vänner 💨

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar