onsdag 8 juli 2009

Cykelhjälm och cykeldata...

Idag skrapade jag ihop lite extra vuxenpoäng igen... jag har nämligen köpt min första cykelhjälm... jag har haft en hjälm hela tiden som jag bott i Sthlm (ja, när jag cyklat då alltså ;)) men den har varit en gratis hjälm från Folksam som jag fick en tidig morgon på tågstationen in K-town... nu har jag faktiskt använt den så pass att den börjar gå i sönder lite... o då va det ju tillfälle för fröken att få spendera lite pengar =) Så jag begav mig iväg till Sportex och inhandlade en bubbelgumsrosa hjälm... sen är såå fin... jag tänker att jag kommer alltid se lika skum och dum ut i en hjälm, speciellt med mitt lilla huvud... så jag kan lika gärna köpa en hjälm som jag tycker är fin att titta på...

Visst är den fin =)

Jag passade på att köpa en liten cykeldator också till hojen så jag äntligen kan ta reda på hur långt det är till jobbet... vi får väl se imorgon efter cykelturen om jag är glad eller ledsen över att jag köpte datorn... idag tror jag det är ca 9 km enkelväg... vi får väl se =) Det återstår ju även att se om jag har lyckats installera den på rätt sätt =) (kan ju ha det som ursäkt om det nu skulle visa sig att cykelvägen till jobbet endast är 4 km)

Jag har blivit blomvakt till Margot och Leifs fina Hortensior... en av mina absoluta favvo blommor, så det är ett nöje =) visst är de fina...

Så va det då dax för premiärpromenixen med lilla söta Lowell... Han såg helt förstörs ut under hela vår promenad... han trodde nog minst att hans matte och husse hade övergett honom... han hängde med huvudet och lille knappt titt på mig alls under hela tiden... enda gången han piggnade till lite var när han fick syn på en fågel som han kunde jaga... o enda gången han viftade på svansen va nrä vi stod utanför hans dörr igen... söta lilla vovsingen... jag ska nog lyckas få honom att gilla mig =)
Men visst är han fin...
Snart första utröstningen i SYTYCD... jag tror att det blir Jonathan bland killarna och Asuka bland tjejerna som åker ut... vi får väl se =)

kram

1 kommentar:

  1. Vill inte skrämma dig men för mig hade det blivit jäkligt dyrt att passa dessa blommor!Jag har dödat TVÅ Hortensior....inom loppet av tre veckor och de kostade 160 kr styck!! ALLA blommar är borta och de ser allmänt hängiga ut! Hoppas dina fingrar är grönare än mina och då har jag faktiskt ansträngt mig och pysslat med dessa blommor mer än vanligt! Good Luck!De är underbart vackra när de har blommor...

    SvaraRadera