måndag 27 juli 2009

Filmer...

Jag har haft en så bra helg... helt oplanerad... jag har bara tagit dagen som den kommit... vet faktiskt inte när de hände senast... härligt härligt...


Jag hade turen att i fredags hinna träffa mina fina söta vänner Mona och Anne-Laure innan de åkte till Västkusten... härligt härligt...


Speciellt härligt var det eftersom jag mer och mer besegrar min lilla fobi för att cykla i innerstan Sthlm... cyklade nämligen hem till Mona... upptäckte tack vare min lilla cykeldata att jag bor exakt 4,755 km ifrån Margot och Leif och jag bor 5,088 från Mona och Johan...


I alla fall så hela lördagen så cyklade jag omkring från ställe till ställe inne i stan för att handla... jag cyklade även förbi videoaffären och blev medlem där så jag nu får 10 kr rabatt på alla filmer jag hyr =) det som är så bra med min videobutik är att man får alltid ha filmerna i 1 vecka... så jag passade på att genomsöka den lite äldre filmhyllan och hittade dessa...


Jag har inte sett "A Mighty Heart" än så det nöjet ser jag fram emot... däremot så kan jag rekommendera "Brudens bästa man" om man vill se en tjejfilm och få sig ett gott skratt eller två... speciellt mycket skrattade jag när gamla mormor stod på festen med ett "halsband" gjort av självlysande "geisha-kulor"... Om inget annat så är ju filmen värd att vila ögonen på eftersom Dr McDreamy från Grey´s är med... slurp!!!


En film jag varmt kan rekommendera är "Guldkompassen". Det var en helt vacker film som handlar om en kompass som visar sanningen om olika världar... Filmen lämnar en med en "Narnia" känsla... Sen blir den ju inte sämre av att Sean Connery är med som röst på en bepansrad Isbjörn... kan det bli bättre =)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar