måndag 27 juli 2009

Pyssel...

Som jag tidigare har skrivit så har det stora pysselmonstret slagit till med full kraft =) så se upp alla mina vänner... vem vet när ni får något hemmasnickrat pyssel av mig...

Några som redan åkt dit är Zara och Emil när det var dax för grattiskortet till deras små underbara godingar Älvin och Vilda... ska bli såå kul att träffa dem när jag kommer hem (hoppas bara att söta Zara orkar med...)

Här är i alla fall resultatet av mitt lilla kort... På framsidan är det två små fotavtyck i guld med ett benvitt band runt... Längst ner står det i guld Hjärtliga gratulationer... lite suddigt har det blivit på bilden ser jag =)

När man sen öppnar kortet så finns det ett löst papper med en av Sareks fina sånger... som duktiga textskrivaren Stina har gjort... Jag vet att denna sången betyder mycket för Zara och jag tänkte att det kunde vara passande =)


Vet inte om ni kan läsa men det står i alla fall:

"Lilla vän, du är mamma och pappa i ett.

Men självklart så har du ditt helt egna sätt.

Du har älskats sen dagen du las mot mitt bröst.

Och jag gav dig ditt livs första tröst."

Hopppas Zara och Emil blev glada... =)

Utöver kort så har jag gjort lite pyssel till mig själv... En av mina fina vänner Helené har introducerat mig till hennes absolut finaste latinska citat som finns... o nu är det så att även jag har bara börjat älska det... för det är ju så fint... I alla fall så har jag nu gjort det på två pysselgrejor...

Här på tavlan... (lite kul, jag upptäckte precis att mina fötter kommit med på bilden =))

Och här på drivved som jag hittade på Norrbyskär när jag var i Umeå... o det hänger nu mera i min hall =)


Texten: Omnia Vincit Amor = Kärleken övervinner allt

1 kommentar: