onsdag 15 maj 2013

06:06...

...är på tok förtidigt att sitta på tåget på väg till jobbet...

...ändå är det precis så det är just nu... det innebär ju nämligen att man (läs jag) inte gick upp kl 06:05 utan mycket tidigare än så för att hinna duscha, borsta tanden & koka det livsviktiga morgonkaffet :)



...bäst att inleda dagen med lite soft musik så man inte chockar systemen ;)

När jag tittar runt på mina medresenärer så blir det klart att "endast tomten är vaken" & i detta fall är väl tomten "yours truly" ;)

Vad är då anledningen till denna tidiga timma... Jo jag ska åka till Linköping idag & vara med på en utbildningsdag på deras barnahus & det ska bli riktigt spännande :)

Sen på kvällen blir det en efterlängtad träff med finaste L ❤

Inser ju när jag sitter här & tuffar fram att jag inte har cyklat på 1 vecka med tanke ledigheten förra veckan samt att jag inte varit på kontoret hittills denna veckan utan varit ute på uppdrag :)

Detta innebär att imorgon när jag börjar igen så kommer det förmodligen vara som att börja om... Pust!

Igår va jag ju inbjuden som föreläsare inne i city... Det är ju alltid härligt med utbildningar, om inget annat så pga fikan ;)



När det va min tur så blev jag sådär konstigt & oväntat nervös... Stissig, började svettas & hörde hur min röst började darra... Händer mig hyfsat sällan men sablar vad det är obehagligt när det sker...

Jag kände att jag bara va flummigt, osammanhängande & inte fick fram något vettigt alls... Så det va skönt när jag efteråt fick se utvärderingarna & en hade skrivit: "Dagens styrka va tjejen från Barncentrum"...



Känns ju sjukt skönt... Även om jag är helt övertygad om att detta är skrivet av en person som tyckte sjukt synd om mig & ville pigga upp mig ;)

& vet ni... Tricket med klänningen gick hem ;) fick massa beröm för den...

På tal om klänning så ska jag nu lämna ut mig själv lite & ge er ett superbra tips :)

Ni vet när man har ett par strumpbyxor som heeeela tiden kasar ner i grenen så man ser ut som ett miffo när man hela tiden behöver dra upp dem... Med den medföljande supersnygga rörelsen som mest ser ut som om man har fått spatt & försöker driva ut djävulen ur sig själv ;)

Iaf... Detta är lätt motverkat genom att ta på sig ett par extra trosor ovanpå strumpbyxorna :) tadaaa... Nu sitter de som en smäck :) så går jag omkring idag så va inte blyga... Join me ;)

Eftersom jag va i city igår så fick jag se lite av alla fina blommande träd...



& jag hittade även en rolig liten vinplanta :)



Vill ha...

Fridens :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar