måndag 6 maj 2013

Jag har varit ute & cyklat...

...& det är anledningen till min tillfälliga frånvaro på bloggen :)

Förra helgen va jag ute & rekade på hojen vilken väg det skulle bli... Jag har nämligen tänkt länge att jag skulle vilja börja cykla igen till & från jobbet...

Det är den absolut bästa träningsformen för mig... Plus att den ingår liksom i vardagen så jag kommer i undan den ;)

Sen jag flytta känns det dock inte som att det är möjligt för mig att cykla hela vägen till jobbet... Det tordes bli en styva 3 mil enkel väg... Däremot så kan jag ju cykla en del av vägen... Så jag valde att bege mig till Danderyd på hoj & sen åka kommunalt därifrån :)

Jag hade alltså två alternativ på vägar hemifrån till Danderyd... Jag tog den ena på vägen det...



& den andra på vägen hem...



Lite smått fundersam blev jag när jag såg att vägen tillbaka blev längre fast att den är mycket mycket mer rak... Det visade sig dock varför när jag kollade statistiken på appen... Väg 1 går genom en massa skog så appen tappade gps:en på 1 km...

Både vägar va lite smått livsfarliga på sina ställen... Men väg 2 va ändå bäst nästan hela vägen fram till ombyggnaden i Täby centrum som tvingade ut mig på värsta bilvägen....

Jag grubbla på detta lite & fick till slut hjälp av Darlingen som kan Täby innan & utan... Så nu har jag en bra & säker väg...



Den är lite längre & sjuuukt jobbig... Fråga mig inte vad siffrorna på hastighet egentligen mäter... Den skiftar mellan 3 olika lägen... Typ 0 km/timme, 1,8 km/timme & imponerande 61,59 km/timme ;)

Jag cyklar hemifrån 06:10 så jag hinner inte dricka morgonkaffet hemma... & min fina älskade rosa kopp klarar lite helt hålla värmen under 40 iskalla minuter i en vindig ryggsäck...



Så... Möt min nya kopp :) Primus stålkopp men samma underbara icke-dopp funktion :)

Rulla lugnt...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar