fredag 24 maj 2013

Bästa dealen ever...

...måste ändå vara den här...



Vilken bra idé... Om du & jag & 258 personer till går in & köper vars en deal så kan gamla ensamma människor runt vårt land få åka iväg på organiserad fika 1 gång/månad under 1 helt år...



Ganska enkelt sätt att sprida glädje för en liten slant :)



Ingen i Sverige kan ju ha missat den anarkikänsla som sprider sig genom, framförallt vår huvudstad, men även nu även på andra delar i landet... Allt med start i Husby...

Jag tänker inte välja att ta ställning för eller emot... Bestämma om det är ungdomarna eller polisen som är "the bad guys"... Jag tänker att det är sååå många andra som väljer att sätta sig på den höga hästen & döma...

Däremot vill jag gärna dela denna text som jag såg igår... Det av anledningen att jag tyckte att den berörde mig & att jag på något sätt tycker att denna bara sådär på pricken lyckas beskriva en av våra absoluta största förväntningar i vårt land... Att vi räknar kallt att alltid med hjälp från samhället oavsett hur vi beter oss & oavsett på vems bekostnad det är... Trygghetsnarkomanlandet Sverige...






Igår hade vi en pensionsavtackning på jobbet...



Tänk att sluta jobba efter 48 år... Konstigt att gå upp en dag & ingen väntar sig att du ska komma...



Vi hade även inkilning de luxe för 9 kollegor som kommit sista 6 månaderna...



Sen avslutade vi dagen med en vårfest... Den inleddes med tipsrundan & avslutades med drinks ;)

En helt vanlig dag på Krim ;)

När jag väl kom hem så va jag minsann lite rund under fötterna... & då skulle vi packa inför helgen i Skåneland...

Spontant känns det som att jag hädanefter alltid ska vara lite smålurig när jag packar...



Det blir helt klart en mer avskalad packning på så sätt ;)

Pumaväskan är alltså tom, det är i den som packningen åkte ner i :)

Fridens....


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar