tisdag 8 april 2014

"Jag följde bara order..."

Minns ni (inte för att så många av oss kanske faktiskt minns minns... Men om inget annat så via historialektionerna ;)) hur nazisterna sa att de "endast löd order" & tänkte att det liksom skumme förklara massakern de ställde till med... 

Det känns & kommer allt vara rent för jävligt att det kommer vara en del av vår historia... Men det som dock känns lite bättre är det faktum att det verkar som att den möjligheten till idioti är för allt över... 

Något som kravallpoliserna i Kiev blivit varse... 

Denna artikel tänker jag oxå borde vara straffbar ;) 

Som om det inte är straff nog att behöva springa... Ska man få bättre minne oxå så man minns varendaste jäkla jobbiga steg... Nej huvaliga ;) 

Minns ni mitt desperata utrop (ja jag vet... Mitt liv är galet bra när detta är ett desperat utrop ;)) efter toasprayet som lukta rentvättat?!? 

Gissa på min glädje när jag hitta denna i butiken häromdagen :) 

Vi har ta mig tusan en fågel på steroider eller nått som bor på vår taknock... Ca 04-05 varje morgon sätter detta åbäke igång & kvittrar... Nej förresten, kvittrar är något fint & detta är definitivt inte fint... Speciellt inte kl 04 på morgonen!!! 

Den låter typ som en störig tonåring som ropar på sin mamma från rummet bredvid för att detet inte orkar gå in till henne... 

Det låter typ: "mammamammamammamammamammamammamammamammamammamammamammamammamamamma" Fast på fågelspråk ;) 
 
Dagens fundering är följande... undra om Roslagsbanan har dålig ekonomi nu när de håller på att bygger om & rusta upp... Det händer var & varannan dag att konduktören inte har några batteri i sin kortläsare :)

Dagens tips...  Alla ni som (liksom jag) äääääälskar lakrits... Detta är ett tips för er... 

...lakrits pinnglass från Lidl... Hysterisk god :) 

Fridens... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar