onsdag 9 april 2014

"Battle om Östra station"

Varje vardagsmorgon pågår ett krig som resten av världen är helt ovetande om... Jag kallar det: "The battle om Östra station" ;) 

Jag slutar aldrig förvånad över folks behov av att ställa sig upp i gången redan i Haparanda bara för att vara säker på att komma av tåget först... Oavsett vilka medel de måste ta till, "låsa in" sittande med sina armar långt framsträckta till handtaget på ett säte längre fram... Eller oavsett hur många tår (bokstavligt talat) de trampar på när tåget kränger fram & tillbaka & de inte klara av att hålla balansen... 

Det som jag förvånas mest över är vilken kategori som huliganerna tillhör... Jo då... Tanter som är lite i övre medelåldern & alltid med en uppsyn som om någon har släppt en smygande illaluktande stinkfis... 

Jag kan inte låta bli att roa mig lite med dem på morgonkvisten ;) Så fort vi går av tåget så sätter jag av & låter taxabenen gå i 190, allt för att gå om dem... Så lagom till att vi kommer fram till tunnelbanenedgången så har de (ofrivilligt) tagit rygg på mig ;) 

För det är ju en sak man alltid kan lite på när det gäller just denna kategori människor... Det är att de alltid kommer med en liten klackasko på som gör att de inte kan gå för fort... Så jag roas av att höra hur frekvensen på stegen ökas & ökas... Samt hur stegen blir hårdare & hårdare :) 

Å ännu en gång så vann jag slaget ;) Det gäller att roa sig själv på morgonkvisten ;) 

& ja... Jag är medveten om att jag låter lite fanatisk & lite ironisk... Det är ok men anledning av att jag vet att jag kommer vara likadan när jag är övre medelåldern med små klackaskor & det kommer finnas en jävla snorvalp som ska gå om mig på Roslagsbanan ;) Jag ligger alltså bara i hårdträning inför mitt egna battle... 

Nu behöver jag lite hjälp... När jag skulle skriva detta inlägg så kom jag & tänka på en figur som fanns i ett barnprogram när jag va liten... Jag tror att hon skulle föreställa en sur socialtant... 

Hon va sur som citron & gick omkring & liksom lät som när man ätit något surt & liksom suger in luft mellan läpparna som om man gnäller :) Bra förklaring va... 

Är det någon som har en aning om vad jag pratar om??? Jag provade googla på "sur socialtant"... Kanske inte bästa sökningen att göra ;) man får lite intressanta träffar... 

Iaf... Om någon vet vem jag pratar om så hojta till... Har svårt att släppa det nu känner jag :) 

På mitt jobb ska man passa sig för att vara borta, särskilt om man råkat glömma sitt tjänstekort i datorn ;) 

En kollega kom tillbaka från en veckas utbildning & hitta denna lapp på sitt kontor... 

Hon hajade inte så mycket tills hon gick in i sin mail & såg att någon hade skickat ett mail, från hennes konto, till en annan kollega... I mailet stod det "från henne": "Jag har börjat få känslor för dig" ;) 

En annan stackars kollega va sjuk igår & då har någon annan schysst kollega hjälpt till att illusters detta på hans tavla... 

Det är dock oklart vilken sjukdom tanken är att bilden ska illustrerar ;) 

Nu inleds dagens "Battle om Östra station" ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar