onsdag 2 april 2014

"Grabbar ni är helt inne"

Inlägget igår handlade om att jag med åren blev mer & mer "girly"... & det är sant :) Jag tycker det är kul på ett annat sätt än vad jag gjort tidigare... 

Det innebär dock inte att jag ibland hoppar tillbaka till mina lite mer "pojk-flicka" mood... Igår va ett sådant tillfälle när det va dax att pumpa däcken på bilen... Då va det inte direkt något "girly" över mig när jag kröp på knä i jakt på ventilen :) 

Kanske fick något manligt drag över mig eller nått för när vi sen åkte till affären för att handla så hamnade vi i en diskussion om blommor med en av de anställda (en kvinna på typ 55+)... Hon sa att just den typen av blomma som vi kollade på skulle hon aldrig ha i sitt hem eftersom hon är uppväxt med den... & att våra mormödrar troligtvis hade sådana när vi va små... 

Hon fortsatta med att ofta brukar blommor hoppa över en generation & sen kom slutklämmen... "Så ni är helt inne grabbar"... Grabbar!?!?? Jaja... Hon såg förmodligen dåligt... Det är dock lite svårare att bortförklara min röst ;) 

Igår va jag för första gången i mitt liv i Södertälje... Måste erkänna att jag har haft helt fel bild av det stället... Har iofs inte funderat så mycket på det men märkte när jag va där att det jag såg va inte vad jag väntade mig... 

Det är ett litet sött & charmigt samhälle vid vattnet... 

Jag skulle på möte på polishuset & hade som vanligt inte en suck var det låg... Jag haffade de första människorna jag såg, vilja råkade vara de 2 blondaste brudarna du kan tänka dig... Det visade sig, lite trumpet, att även de skulle till huset... Något säger mig att de inte va på väg dit till ett fack-möte som jag ;) 

Iaf så fick jag värsta bästa vägvisningen... Även om jag kände mig som värsta stalkern när jag gick 2 meter bakom utan att veta vart jag skulle ;) 

Polishuset i Södertälje är precis nytt & de har typ flyttat in igår... Superfräscht & de hade värsta kaffemaskinen... 

Kunde inte låta bli att tycka att det va lite kul att man skulle välja språk innan man börja, men man kunde inte välja svenska ;) 

På väg hem igen så mötte vi denna lilla spännande farkost :) 

Kväll igår innefattade (förutom bildäckspumpning & könsbyte ;)) tvätt & lite letande i källaren... Hittade bland annat min "lilla" samling av halsband... 

Jag hade en period för några år sedan då jag hade dille på att göra halsband... Så jag har några stycken ;) 

Tjo... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar