måndag 7 april 2014

Oupsi...

Jag måste bara vädra några Facebook-funderingar som jag inte riktigt förstår mig på, allt i hopp om att kanske bli upplyst & kunna förstå :) 

För det första... Varför berättar man på fejjan att man ska städa på fejjan? Jag hajjar faktiskt inte riktigt vad syftet är... Är det 1: för att jag ska bli orolig för att bli borttagen? Eller 2: glad för att jag får vara kvar? 

Jag har oxå "städat" bland min Facebook-vänlista men jag har inte meddelat det offentligt... Jag tänker att jag tar ju bort de som jag vill ta bort för vilken anledning det nu än må vara... Det är ju inget som resten av världen behöver veta... Eller tänker jag fel? Kanske blir "bortstädad" på en del fejjorn nu ;) 

Fundering nr 2 är följande... Om man bestämmer sig för att ta en paus från fejjan så förstår jag inte varför man måste göra det genom ett offentligt "nu lägger jag ner fejjan för det är ändå så kasst" meddelande... Oftast för att dyka upp igen ca 1 månad senare... Jag är heelt övertygad om att fejjan är precis lika "kass" då... 

I min värld beror det på hur man väljer att använda sitt konto, inte att man har ett konto, som påverkar ens egna användande & därmed mående (eller vad det kan bero på)... 

Jag har full förståelse för om man bara meddelar på fejjan att man inte kommer vara lika aktiv, så att inte folk tror de får tag i en & sen kolla man inte... Men detta är en heelt annan sak :) 

Sista funderingen är följande... Varför gillar man sina egna inlägg & bilder? För mig är det underförstått att man gillar sina egna bilder & inlägg från början, annars hade man väl typ inte lagt in dem... Eller? 

Nog funderingar om fejjan ;) men dock en annan fundering :) 

Om man går & lägger sig på kvällen utan märke på halsen & vaknar med dessa... 

...innebär det att det gröna monster med långa klor som jag drömde om i natt faktiskt kom förbi & rev mig?!?? Eller innebär det att jag ska sluta kolla på läskiga filmer precis innan jag ska sova så att jag inte fäktar vild i sömnen för att komma undan det gröna monstret i filmen ;) 

Helgen har innefattat följande: 

...årets första utomhus rosé... 

...insikten att det inte bara är jag som är svulten efter sol & värme ;) 

...att jag fått en ny toppett på "minst fina klackaskon"... Innan har min toppetta varit de där högklackade gympadojjorna... Sorry men jag klarar inte av dem... Men som sagt va misströsta inte... There is a new sheriff in town ;) 

Möt den högklacka gummistöveln... Huvaliga!!! Verkar inte helt sköna heller... 

Helgen har fortsatt med fönsterputsning... 

...kokning av diskelasan (japp, 50% av mig är smålänning ;)) 

...middag med finaste svärmor på stan... 

Vilket inkludera: Jordärtskockssoppa till förrätt, oxfilé med tryfferad rödvinsås & potatisgratäng till huvudrätt & till efterrätt denna magiska lilla "ovetande för mig" underbara rätt... Friterad glass :) 

..."Pimp my T-banestation" 

...insikten att bara halva den blå blomman dog... Iaf än så länge ;)

Samt hemleverans av mina favorit... Victoria Secret :) 

Alltså en riktigt najs helg ❤️

hmm.... känns som jag glömt något... 

Just det... Det blir ingen träning idag eftersom klöddan åkte till affären igår & kom hem med ett halvt avgasrör ;) 

Oupsi... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar