söndag 10 maj 2009

En helt vanlig helg =)

Helgen började i rask takt med att efter jobbet på fredag rusa till AW (after work) nr 1 men en klasskompis från Östersund, Mervi... så kul att träffa henne igen... har tyvärr bara blivit 2 träffar sedan hon flyttade till storstaden men jag hoppas på fler =)



Efter en trevlig stund med Mervi rusade jag vidare till nästa aktivitet för kvällen... nämligen att sitta i publiken på tv-inspelningen av Kattis och company... Det är faktiskt ganska kul att se hur mycket arbete som det krävs för att få till ett program... här nedan ser ni hur det ser ut =) (Mannen i röd tröja längst fram har varit på ca 1500 inspelningar av olila program så alla som arbetade där kände väl igen honom, där ligger man i lä med mina 2 inspelningar =))



Va bara tvungen att ta en bild på alla kameror och dylikt som finns i taket, man känner sig inte helt bekväm med att inte en sitter lite lite löst och kanske skulle kunna trilla ner i huvudet på en =)



Programmet som vi tittade på kommer att sändas (tror jag) nästa tisdag (19/5) på tv 4+... programmet handlade om att ge tillbaka till samhället... en kvinna som va som gäst, Jutta hette hon, hon jobbar i alla fall på Drottning Silvias barnsjukhus och har som uppgift att ta hand om föräldrar som precis förlorat ett litet barn, hon skall trösta dem och samtidigt fråga dem om de kan tänka sig att donera organen... huva säger jag bara...


En annan gäst som var där var författaren Stefan Einhorn, han har skrivet in hel drös med böcker om mänsklighet... bland annat "Konsten att vara snäll" och "Medmänniskor" bra författare tycker jag...


En annan gäst som jag inte kommer ihåg namnet på mer än Amelia, var en kvinna som har startat en så cool sak som "Voluntärbyrån" en site för människor som vill donera sin tid men som inte vet hur de skall komma i kontakt med någon som är i behov av hjälp... kika gärna in på sidan, det finns kanske några frivilliguppdrag i din hemstad =) Det fanns mer än ett par som jag är lite sugen på... ska först bara försöka fixa lite fler timmar på dyget =)


Till slut var det en hemlig gäst kvar... och det var ingen mindre än Sveriges "First lady", Filippa Reinfeld... det var lite häftig men måste ju säga att hon är allt lite av en "good-girl" inte många utflippade ögonblick i det hushållet skulle jag tippa pengar på =)


När det var dax att gå hem från inspelningen så fick man med sig en liten "goody-bag" och i den fanns det produkter som ni ser nedan... vet inte riktigt hur jag skall kunna tacka för dessa fina gåvor, speciellt den lilla målarburken från Becker =) det är i o för sig lite komiskt att färgen heter Sarek, eftersom en av mina kära vänner är med i det bandet så ser jag det som ett tecken på lite kärlek från henne =)


I alla fall, efter inspelningen var det bara att rusa vidare mot Kungsholm... och Mamas and Tapas där AW nr2 väntade... mina kära internationella vänner (Margot vännen, du faller oxå in som internationell, vi är ju trots allt från skåne ;)) var där och höll låda... Vi gick vidare till ett mycket trevligt ställe som hette Lokal där vi stannade tills det började ösregan... då bestämde vi oss för att det var dax att gå hem =)


I lördags hade jag en helt underbar dag... först fika med Linda och Margot och sedan en heldag med shopping och lite rekognition av vandringsprodukter inför Lapplands högland om ett par veckor... kan ju säga att det är INTE billigt att vandra... bara ett par strumpor kostar 190 kr, de andra som man ska ha över kostar 200 kr och sulorna som man skall värma i ugnen och sedan lägga i skon för att forma dem efter sin egen fot kostar 400 kr... höll på att trycka ner ett par av de 200 kr "billiga" sockarna i strupen på försäljaren när han sedan sa att man har ju med sig en uppsättning av sockar... kan ju säga att jag frågade inte var "en uppsättning" innebär men någor säger mig att han menar mer än 1 par... jag kommer officellt var den längst Kungsleden som man kan känna igen på fotsvettsdoften, några mil bort... tänker inte köpa en uppsättning.... så det SÅ!!!


På kvällen, färgade jag slingor i Margots hår så om ni springer på henne får ni GÄRNA säga att hennes hår ser riktigt solblekt ut... var liksom den looken vi strävade efter =)


Idag har jag varit på Rosendalsträdgård med min ena kontakttjej... så fint det är där... vet dock inte om det börjar bli dax för mig att skaffa kille... Min kontakttjej visste en kille i Norrland som hon ville ringa och fråga om han ville gå ut med mig... hm... vet inte om det ingår i uppdraget att min 14-åriga kontakttjej raggar åt mig =)


Nej, nu blev det långt =)


kramkram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar