tisdag 26 maj 2009

Utmanad av Zara =)

Utmanad!


Jag blev utmanad av zara


Om du skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle du köpa?

- En lägenhet här i denna fantastiskt vackra men DYRA stad =)

- Jag skulle ge en del pengar till min familj, som ett litet tack för alla gånger jag fått hjälp =)

- Jag skulle ta tjänstledig ett år och åka helt obetalt på min efterlängtade volontärresa någonstans i världen där jag skulle kunna göra nytta...

- Jag skulle tillbringa nästa år med att resa jordenrunt och få tillfälle att ägna mig åt en av mina stora hobbiesar... fotografera... vem vet, kanske det blir den där civila FN tjänsten ändå som fotograf =)

- Eftersom jag har vunnit en del pengar och tydligen tänkte tillbringa 2 år utomlands så kommer jag använda en del av pengarna att se till att få med mig familj och vänner så jag kan umgås med de underbara människor som jag har runt mig =)

- Sist men inte minst skulle jag köpa biljetter till ALLA Bounce:s föreställningar som de kommer att göra... sen håller jag bara tummarna och hoppas att de inte tycker att jag förföljer dem utan istället förbarmar sig över mig o låter mig dansa med dem =) i alla fall en gång...

Har någon någonsin kallat dig lat?

Absolut... skulle tro att jag själv är den som är snabbast på säga att jag är lat =)

Vilken svordom använder du mest?

Shit pomfritt

Tittade du på tecknat när du var liten?

Sååå klart... missade aldrig doktor Baltazar, Tom & Jerry, Inspektör Gadget, Super mario, Bumbi björnarna, Teenage mutant ninja turtles med mera... som ni ser var tv ett stort intresse redan då =)

Hur många syskon har du?

1 st via blodsband... men en hel massa andra genom "my extended family" =)

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?

Äh, har väl kommit förbi tiden då jag ville vara piercad... men har ju en liten tatu och vem vet kanske det blir fler om jag hittar rätt (förlåt mamma)

Vad har du för väder just nu?

Natter...

Vad åt du till middag senast?

En sallad McShake grekisk (på väg till balettakademins våruppvisning)

Kan du vissla?

Kan och kan... det beror på var man drar gränsen mellan att vissla och att plåga stackars hundar med hyperkänslig hörsel =)

Vilken film kan du alla replikerna till?

"Noboby puts Baby in a corner"... så klart Dirty dancing

Hur många stolar står kring ditt köksbord?

4 st

Har du en stationär dator eller en bärbar?

Ester är liten, svart och bärbar =)

Vilket var ditt favoritämne i skolan?

Vet faktiskt inte =) men så här i efterhand önskar jag historia och religion för det tycker jag är sjukt intressant idag (tror dock inte jag tyckte det då) skulle jag svarat på detta för sisådär 20 år sedan hade svaret blivit... RAST =)

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?"

Jag överlevde Auschwitz...

(ser ju hur oerhört olämpligt det ser ut att säga det när jag ser det så här i skrift... men till saken hör att det var den känslan som fanns med mig länge efter att ha åkt till Auschwitz och Birkenau och sett dessa helvete, helt plötsligt verkade alla vardagliga problem vara så små och pyttiga att detta blev ett uttryck som faktiskt lite påminner mig och ger mig perspektiv... så jag ber om ursäkt om någon tar illa upp, det är verkligen inte min mening, det håller mig bara lite verklighetsförankrad...)

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Nej..

Om du var född av motsatt kön, vad skulle du vilja heta?

Tror jag har hört att det var meningen att jag skulle heta Henrik...

Har du åkt moped någon gång?

Yes... till mina föräldrars stora förtret... har väl åkt/kört (för jag kan tvyärr inte skylla ifrån mig alla gånger) moppe ungefär lika många gångern som jag har rammat en bil eller ett staket (beroende på vilkte som råkade vara närmast just då)

Vad lyssnar du på nu?

CSI NY...

Jag utmanar nu: Lena
Kram och sussa gott =)

2 kommentarer:

  1. vet du att du länkar till Patriks blogg ist för Lenas? :)
    Hoppas du har det bra på dina äventyr i Norrland..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja tydligen =) är inte helt haj på det här... blir ju lite impad att jag lyckas helt ovetande länka till någon över huvudtaget =)

    SvaraRadera