söndag 24 maj 2009

Spikmatta och dop...

Då var det dax för veckans andra dop... jag hade den stora äran att närvara när den här lilla sötnosen skulle döpas... visst är hon helt underbar... det skönaste var ändå när hon under akten tog tag i prästens näsa när hon la handen på Emilias huvud och skulle ge henne alla namnen... såååå sött =)

Det var Julia, en av mina bästa vänner från studietiden i Östersund, hennes dotter som skulle döpas... ni som känner Julia och mig vet ju att det är så typiskt att Julia har koll på allting och inkluderar en vägbeskrivning till kyrkan i inbjudan... och att jag så klart glömmer den hemma =) men eftersom dopet var i Danderyds kyrka så blev det lite nostalgitripp för mig eftersom det var den vägen jag åkte när jag konkade på bussen varje dag ut till Svalnäs, ålderdomshemmet som jag jobbet på...

I alla fall, för er andra som inte känner Julia så får ni har nedan ett exempel på hennes känsla för detaljer... detta är en servett som hon har vikt inför dopfikan... hon hittade en beskrivning på nätet och satte igång... det har väl tagit henne ca 3 månader eller något att göra alla eftersom det var sååå detaljrika... hon sa att när hon kom till 80 så gav hon upp =) imponerande...


Här ser ni min doppresent till lilla sötnosen... jag vet att Julia älskar rosa och att hon uppskattar när man lägger manken till och gör något på egen hand så jag tog då tillfället i akt och målade o pysslade ihop denna tavla... texten på tavlan är Peter LeMarcs text på den sång som jag tycker är världens finaste dopsång...

Fem fingrar ska skydda dig
Ett är månen
Ett är solen
Ett är Polstjärnan bakom molnen
Ett är hopp och ett är tro
Handens fem fingrar
Vaggar dig till ro

Visst är den fin =) till aken hör att jag började måla i oljefärg men någonstans har jag missat hur sjukt lång tid det tar för olja att torka... jag målade i torsdag och den är fortfarande (nu söndag) inte torr... tur jag hade mer grejor hemma och kunde göra en till med annan färg... Det som hänger längst ner på tavlan är ett hjärta som det står "Made with love" som jag har hängt i ståltråd som jag trätt genom tavlan... hoppas hon gillar den =)

Så... hädanefter vill jag gärna att ni kallar mig Fakiren Lina... jag har nu fått min spikmatta som jag beställde för ett tag sedan... visst ser den helt sjuk ut =) tro det eller ej men det är faktiskt skönt... fast jag med min känsliga hud (kan ju inte ens ha lappar kvar i kläderna) måste ha en tyg mellan mig och spikarna... annars funkar det inte =)

Det var allt för denna helg... pussåkram



2 kommentarer:

  1. du bara kopierar texten och klistrar in den i ett nytt inlägg på din blogg.. Ja, så får du ju ändra svaren då såklart ;)

    SvaraRadera
  2. Blev lite nostalgisk när jag läste om dopet du varit på..sååå fint och vilken tavla! Sången av Peter le Marc hade vi på vårt dop för Svante, min bror sjöng den a capella...inte ett öga torrt kan jag säga...kramkram Sara

    SvaraRadera