torsdag 17 januari 2013

En glimt in i framtiden...

Dagens första WTF måste ändå gå till denna artikel på Aftonbladet...



En domare i Indonesien som under sin kandidatur till Högsta domstolen fått frågan från parlamentet om han tycker dödsstraff skall kunna finnas med i skalan över straff för våldtäkt...

Hans svar är att man skall var lite försiktig med det... en ståndpunkt som iofs många som är emot dödsstraff generellt skulle kanske kunna backa upp honom med... Vill ju vara extra noga här & förtydliga att de "vanliga" motståndarna till dödsstraff nog oftast är det av den anledning att det inte alltid är ställt utom all rimlig tvivel att den som döms är skyldig & därmed skall det inte finnas dödsstraff... En tanken man kan hålla med om...

Dock är INTE detta domare Daming Sunusis argument... Nej nej, han anser att eftersom både våldtäktsmannen & offret kan njuta av våldtäkten så skall man vara försiktig med att utdöma dödsstraff... Ehhhh... På riktigt!!!!

Som om inte det va nog så bemöttes hans uttalande av att de andra i parlamentet börjat skratta... Även om de i efterhand säkert försöker hävda att det var chocken som fick dem att skratta så är det ändå sjukt sjukt oproffsigt!!! Det finns vissa saker man INTE skrattar åt... Punkt!

Igår kväll efter jag varit på AW så satt jag på tåget på väg hem & hamnade snett över gången från tre gamla små tanterna som varit på galaj... De hade så roligt tillsammans & satt där & gaggade...

Plötsligt fann jag mig själv väldigt va i hjärtat & insåg att jag satt & log för mig själv... Det kändes nämligen som om jag fick en framtidsvision på mig & mina ladies om sisådär en 40 år... Ni är livsviktiga för mig ❤

Ännu roligare blir det lite senare... då kommer en kille in & sätter sig mitt över mig på sätet... denna killen är inte helt frisk & när tant 1 får syn på honom där han sittet & prata för sig själv, fnyser & spänner knytnävarna heeela tiden... Då brister det komplett för henne & hon börjar fnittra rejält... & tant 2 & 3 stämmer snabbt in utan att veta vad de skrattar åt, så emellan fnitterattackerna kippar den ena fram: "Vad skrattar vi åt?"

Killen (som absolut inte inser att de skrattar åt honom) tittar på dem sen bara skakar han på huvudet... Det är uppenbart att han tycker att tanterna är hysteriska :)

Tanterna hoppade av på samma station som jag & när de kom av så släppte allt... De skrattar så de storknar utanför tåget & tant 2 & 3 fick typ hjälpa tant 1 att stå upp rakt... Sötnötar :)

"Om du fortsätter göra det du gör, då kommer du fortsätta få det du får." -Okänd


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar