torsdag 31 januari 2013

Sista maran...

Hur coolt är inte detta!?!? Fauja Sing 101 år, sprang sin första mara vid 89 års ålder... bara att komma på tanken :)



Sen dess har han sprungit 7 lopp & innehar rekord för de över 90 år... 2003 sprang han nämligen loppet på 5 timmar & 40 min... Fatta hur galet är inte det!!!

Det skulle ta mig tusan ta mig 5 dagar & 40 timmar att ta mig runt maran ens en gång... & då är jag inte ens i närheten av hans ålder...

Han ska nu iaf springa sitt sista lopp, för han vill som han själv säger: sluta när han ligger på topp :) magiskt! Fauja, du är min hjälte :)

När man dels varit sjuk & dels tvingas säga hejdå till en nära vän eftersom hon fått jobb i ett annat land & därmed kommer lämna Svea-rike... Ja, då är man ta mig tusan värd världens största kanelbulle :)



Sen att jag bara fixade att mumsa i mig ca 1% & fick be om en doggy-bag till bullen... Tja, det är sådant som Darlingen där hemma gillar ;)



I ärlighetens namn så är det så att jag hade nog fixat att mumsa i mig lite mer av kanelsnurran men min mage har helt satt stopp för att just nu... Den har vad man skulle kunna beskriva som fullständigt pajat ihop...

Antar starkt att det är en kombination av långvarig mentalsjuk stress utan någon som helst möjlighet till andpaus plus influensans som däckade mig...

Men få saker kan få mig ur balans på samma sätt som när jag inte, som vanligt, fullständigt kan lita på magen... & jag som aldrig i vanliga fall behöver tänka på vad jag äter eller dricker... Bara doften av kaffe nu gör att min mage knyter sig... Trist... men som tur väl är så känns det som att det håller på att vända, så håll tummarna :)

För er som undrar gällande var man hittar denna skönhet, kanelbullen så är det på café Saturnus på Erikbergsgatan :)

Lite kul va det när jag satt & väntade på fina E... Jag satt med lurarna på & lyssnade på min ljudbok när jag tyckte mig höra ett väsande ljud (förmodligen va det i ljudboken ;)) & kollade mig runt & hittade denna sötnosen på golvet...



Galet kul :) ser ni att gurkebiten ser ut precis som en liten snok med sin röda lilla tunga ute & den har till & med ett litet vitt öga :)

Min typ av humor :)

Tjing...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar