torsdag 3 januari 2013

Tant?!?!! Jajamänsan ;)

Sen jag flytta till El Stockholmia så har det funnits en väska som jag kollat på med "lysten-åhhh-vad-jag-vill-ha-blick"... Jag har nämligen tyckt att den varit snuskigt fiiiin men minst lika snuskigt dyr... Om man nu skulle missat det innan så blir man medveten om hur dyrt det är när man får väskan inslagen i silkespapper innan man går därifrån ;)



Så efter 4,5 års window-shopping är den nu äntligen min ❤ som en liten försenad julklapp...


Tack tack tack för hjälpen pappa, Gullan, mamma & Lina ;)

Jag måste ju ändå vara den enda som genom tiderna någonsin kommit in på Svenskt Tenn iklädd denna utstyrsel...



En grön mössa med bruna apor på & som inte det va nog för att ge Strandvägsmänniskorna skrämselhicka in i nästa vecka så hade jag mina stora feta fina rosa lurar över mössan... :)

Underbart... Jag han exakt 4,7 dm in i affären innan den första mannen höll på att halshugga sig själv när han tog en andra titt på mig så snabbt att han måste ha en jäkla träningsvärk idag ;)

Jag tänkte att om inget annat så kanske min utstyrsel skulle kunna ge personalen något att skratta åt... Är dock faktiskt osäker på om de som jobbar där ens kan le... Det är inget "service with a smile" där inte som det är i min lokala kiosk...

Är dock lite osäker på om inte Svenskt Tenn kommer kontakta Säpo för att leta upp mig & rädda sin lilla elefantväska från ett öde tillsammans med en oinvigd ;) vi får väl se om det dyker upp några mörk klädda män med vita öronsnäckor någonstans under dagen ;) Tills dess är jag iaf lycklig över min nya väska ❤

Måste dock avverka något som är lite av ett I-landsproblem :) jag inser mer & mer att jag är en vän av struktur & rutiner, det ger mig en vardag som jag känner igen & behöver inte lägga någon extra energi på... Lägg sen till att jag är hyfsat känslig för dofter & på samma gång väldigt svag för vissa lukter...

Därmed verkligen hatar jag när jag hittar en bodylotion som både är superskön & som sen även luktar som en dröm & jag sen inser att denna skönhet inte ingår i något "ordinarie" sortiment utan är en tillfällig vara... Grrr!

Så är den nu med Apolivas gröna frukter...



Så om någon springer på ett laget sv deras bodylotion köp den, jag betalar massor ;)

Samma sak hände en gång för några år sen när H&M hade en serie med produkter som luktade nytvättat... Fantastiskt underbar doft som jag föll hårt för... Lagom till de lutade göra den...

När jag samma vår reste till Amsterdam så hittade jag till min stora lycka ett H&M där som hade lotionen kvar... Jag svär att när alla andra smuggla ut knark från Amsterdam så "smuggla" jag en hel väska full av "Cotton" lotion ;)

I-landsproblem, jag vet... ;)

Fridens liljor...




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar