tisdag 11 juni 2013

Det går inte direkt på räls för tågen i Svearike...

...kan man ju klart konstatera...

När jag & Darlingen åkte till Skåne för att fira mamma så va tåget ner försenat 45 minuter, på grund av banarbete...

När mamma åkte upp till Sthlm u onsdags va tåget 1 timme sent på grund av gräsbrand...

När kusin & hans fru skulle ner till Sweden Rock va tåget sent & sen fick de plötsligt byta till buss...

När kusin & fru skulle upp igen spårade ett tåg ur på grund av en ko som vandrar upp på spåret & fastnar under loket (vad är oddsen på det egentligen :))

När mamma skulle hem igen så va det först signalfel & sen fel på loket... Hon skulle varit framme 20:01 & kom fram först 01:12...

När jag skulle till jobbet igår va det signalfel på Roslagsbanan... På vägen hem, 10 timmar senare, va det fortfarande signalfel...

Nu på morgonen fick jag först stå jag & väntar på Roslagsbanan eftersom det idag är vagnfel... & nu precis när vi kommit på får vi veta att tåget framför oss gått sönder så vi får hoppa av & ta en annan linje...

Man vet inte om man ska skratta eller gråta :) tur det snart är semester!!!

Men oavsett hur "bitter" jag må låta så är det INGET mot kvinnan som skrivit denna insändare...






Schysst argument att vi i Sverige inte ska ha mer sex eftersom världen är överbefolkad... Jo men varför har ingen sagt det innan!!! Se så folk, gör nu er plikt till landet... Nej nej... Till världen & sluta genast ligga med varann ;)

Igår va det tvättdag i residensen...



Med alltid lika intressanta torka tvätt anordningar ;)

Dagen till ära fick det bli godaste middagen ever!!!



Pannkisar :)

Har ni sett detta innan?!?



Jag hade inte det... Tydligen heter de "Dounut persikor" :) låter onekligen som något man måste prova...

Rolling Rolling 🚆🚂🚃


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar