måndag 10 juni 2013

Helgen som kom & gick...

Det har varit en helg fylld av mys med mamma... Skratt, god mat & fina minnen ❤

Helgen inleddes dock med att klöddan va framme i all sin blom... Allra första etappen på helgen va ju att min & Darlingens mammor träffades hemma hos oss på middag & bubbel så klart :)

Middagen gick hur bra som helst & mammorna klickade med varann så det va ju skönt :)

Dagen efter skulle jag bara diska upp lite innan vi åkte på frukost hos Darlingens mamma... Vid tvagning av ett bubbelglas så sprack det & jag skar mig friskt...



Låt mig säga att det är ju inte första gången heller... Klödd ;)



Sen va det dax att åka till Nynäs havsbad... Oerhört vackert ställe... Till & med vägen dit är fin :)



Väl framme installera vi oss på rummen...



Fick vars en superskön morgonrock...



...& innetofflor som gåva :)



Alla på hela stället knata omkring såhär :)



Såg sjukt kul ut men jäkligt mysigt...



På spaavdelningen nere vid vattnet...



...fanns en uppvärmd härlig pool på värsta sköna soldäcket...



Stället är verkligen hur fint som helst & personalen är den trevligaste jag någonsin stött på... Från chefen till städerskan så möts man av 100% service & glada miner :)



Maten va ju oxå helst fantastiskt god, även om jag måste erkänna att det slår inte Sandhamn på fingrarna där... Men den maten är ju svårslagen :)



Det har ju varit ett helt magiskt sommarväder i helgen & staden har verkligen visat sig från sin vackraste sida...



På fredagen passade vi på att köra en picknick i Galärparken i väntan på att parkteatern skulle börja...



Föreställningen heter "Utan titel" & va oerhört bra...



Schyssta platser fick vi oxå :)



Innan föreställning började så bjöds det på Persiskt te & en kalender som är tillägnad 365 människor i världen som genom tiderna visat civilkurage på något sätt...

Lördagen va vigd till bröllopet så att säga ;) min mamma är lite av en hobby-royalist & tycker det är såå härligt med kungahuset :)



Så det fick bli en promenix på staden med lite shopping innan det blev tv-soffan & Ebba von Sydow för hela slanten :)



Mamma va mer än nöjd med sina fynd i affärerna... Jag undrar om dessa killar har samma lömska efter shopping med sina tjejer ;)



Det är ju ganska fantastiskt får man ändå tycka att de utomrikiska gästerna till bröllopet har hajat hur det här med SL:s accesskort funkar... Det gör ju inte ens vi infödda ;)

Vi har under hela helgen fått låna finaste T:s lägenhet mitt inne i city... Värsta fina servicen med nybäddade sängar & gullig lapp när vi kom... Självklart ville vi återgälda på ett litet sätt...



Så det blev en present till fina T, en till lilleman W & sen en stor kastrull med köttfärssås för att underlätta vardagen lite ❤



Söndagen bjöd först på sötaste små dunbollarna på promenad vid Djurgården & lite senare bjöd staden på ett hejdundrande åskväder....



Efter att ha kämpat friskt med packning så kom till slut att med... & det va dax att vinka av mamma...

Alltid sorgligt att säga hejdå... Jag är inge bra alls på det ❤

Men det va helt underbart att få träffa Darlingen igen efter många dagar ifrån varandra ❤❤❤



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar