fredag 14 juni 2013

Dilemmat ljudbok...

...är ett I-landsproblem deluxe :)

I vanliga fall, när man läser en bok, som är det 2 komponenter som är viktigast... Att man gillar författaren & att man gillar handlingen...

När man lyssnar på en bok så tillkommer ytterligare en komponent, men måååånga underkomponenter... Nämligen att man ska gilla uppläsarens röst, hastighet, förmåga till inlevelse, hur han/hon gör olika röster med mera...

Detta är ju ett moment man slipper när man läser för då hör man ju bara sin egna röst i huvudet ;)

Jag har nu ett tag lyssnat på Jussi Adler-Olsens böcker med Stefan Sauk som uppläsare... Riktigt bra böcker & en grym uppläsare...



Dock hade jag precis börjar lyssna på sista boken i samma veva som vi bokade resan & va därför så till mig över det i huvudet att jag inte kunde koncentraten mig alls på boken... Så jag typ missade de första 45 minuterna & det funkar ju inte... Jag är inte någon fan av att lyssna om precis direkt efter så det va bara att lägga den till sidan ett tag & söka upp en ny...

I mitt sökande insåg jag några saker om mig själv...

1: jag har inte längre ett intresse av att läsa dessa "social-poor" böckerna som grottar ner sig i eländiga människoöden... Tror jag får för mycket av det IRL på jobbet så att säga...



Så denna fick 37 minuter på sig innan jag gav upp... För mörk helt enkelt...



2: denna typen av böcker är helt enkelt inte för mig... Trodde den skulle vara riktigt kul men blev besviken... Den fick 43 minuter på sig...

Jag säger inget om själva ämnet rent generellt men för mig personligen så känner jag att det ligger väldigt långt ifrån mitt tänkesätt & mitt sätt att möta världen på...



3: jag är en tjej som helt klart mest gillar att lyssna på lättsmälta & spännande deckare :)

Så det fick bli ett halvsäkert kort... Vanlig genre men ny författare :)

Läste om en ny forskning i Metro igår & slås av en känsla som ofta kommer till mig gällande just forskning...



Vem betalar för att då denna studie gjord?!??

Jag va på ett vad de mest Östischa ställena på Östermalm häromdagen... Lisa på Torget... & insåg då en sak som jag aldrig sett där tidigare... Nämligen att nu efter prinsessbröllopet där det pratades väldigt mycket om hennes engagemang i Childhood & Min stora dag, så vimlar det att Childhood-armband på Östisch...



En tjej tror jag hade minst 3 runt handleden...

På väg till jobbet igår kom en kvinna ifrån Miljöpartiet & delade ut en liten påse med info, banan & godis... Väldigt trevligt...



Godispåsen va ju hur söt som helst... & när man läser på den så verkar den ju nästa nyttig så lite "farligheter" det finns i :)



Problemet va oxå att de glömde skriva dit ev sak till "smakfri" för de smakade inte ett jota... Men ner slank de ändå ;)

Vet att jag skrev häromdagen att godaste middagen är pannkisar... Det stämmer att det är en av de godaste...



En annan är en stor härlig kyckling/bacon/bulgur sallad :)

Snart semester!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar