onsdag 26 juni 2013

Busstrejk...

...jag har ju som sagt va inte varit så uppdaterad på den här busstrejk som råder i vårt land så igår bestämde jag mig för att läsa på lite & hittade denna på fejjan...



& efter att ha läst detta så har jag bara en tanke i huvudet...



...varför har de väntat så länge med att strejka?

Det är ju faktiskt helt sjukt att år 2013 så finns det, inte en eller ett par individer som hamnar mellan stolarna utan en hel yrkesgrupp som lever under någon typ av I-lands slaveri (för oavsett hur sjukt detta är så går det ändå inte att jämställa med det verkligen påtagliga slaveri som många i vår värld faktiskt lever i varje dag... därmed benämner jag detta för I-lands slaveri... bara för eventuella frågetecken ;))

Det sjukaste tycker jag ändå är att de måste söka om sina jobb om något annat bolag köper upp dem... Snacka om att man bygger in att de anställda varken kan bli trygga eller att de ska välja att bli lojala företaget...

Nej, stå på er nu när ni rest er för kamp... Ni har mitt stöd...

På tal om stöd så har jag nu fått mitt nya mobilfodral som jag köpte via Groupon...



Jag ska erkänna att jag inte riktigt fattade hur det skulle funka när det väl kom hem... Ja, jag bjuder på detta som följer ;)



Jag fick av den här sladdriga lilla saken & provade den på mobilen & kliade mig i huvudet & tänkte: "Hur tänkte de nu?!?" Den va för stor & trilla bara av...

Jag bad Darlingen om hjälp... som snabbt insåg att den lilla lådan som sen sladdriga saken satt på (alltså den som jag trodde va bara en ställning för att visa upp det sladdriga skalet) va liksom själva skalet & den sladdriga saken va liksom bara piff ;)



Så numera ser min mobil (det är den gamla mobilen på bilden, vågade inte prova med den nya förrän jag visste om man kunde få ut den igen från boxen) mest ut som en av de första mobilerna som kom... De med antenn på...



Ett förslag som Darlingen gladeligen kom med, att jag skulle skaffa en antenn & skruva på :)

Han tycker rent generellt att jag över huvudtaget inte kan gå omkring med detta skal... Han säger: "Baby, det är bara byggarbetare som har dessa"... Så numera går jag under namnet: "Byggare-baby" ;)

En av de härligaste sakerna när man är i en relation är att man hela tiden håller på att lära känna varann...

Darlingen har alltså på en vecka lärt sig att han har en flickvän som dels inte ser något problem med att snorkeltränar i poolen på hotellet tillsammans med alla 7-åringar & dels har en inre byggare-Bob (iaf mentalt när det kommer till mobilskalet) ;)

Det är tur att han är världens finaste & att jag är hyfsat rolig ;)



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar