måndag 20 april 2009

And now a name that you know, it´s Mary...

Det säger något om ens storhet som artist när man kan presenterar sin sång så och en hel publik blir tokig... o sen lite cool bara tillägga... "Actually, it´s Proud Mary..."

Jag och Jempa har idag varit o kollat på denna fantastiskt häftiga, grymt coola 69 åriga... snart 70-åriga donnan... vad säger man, jag är helt mållös... denna kvällen kändes som en möjlighet att få uppleva ett av vår tids största kultfigurer som på något sätt håller över tid, spränger åldersbarriärer, både för sig själv och den publik som hon tilltalar... Hennes show va så genomtänk och precis lagom glammig... kunde inte låta bli och tänka lite på Brittan Spears som precis gjort en stor come-back... hon hade tror jag 27 olika klädombyten i sin show... Tina hade 6 stycker... något säger mig att Brittan inte kommer att hålla på samma sätt över tid och rum så att hon kan ha en 50 års jubileum konsert det år hon fyller 70... "Less is more"


Ja, vet inte riktigt vad jag skall skriva mer, min hals är rosslig och lite öm... mina händer är rödflammiga och ömma... mina fötter väcker och ömma... men fasiken vilken härlig känsla =) Shit, det är precis det här som gör att jag helt seriöst håller på att falla för Sthlm... utbudet, att man kan börja veckan med en konsert av världsklass ca 15 minuter hemifrån... gött =)


Nu är det bara så att jag måste läsa Tinas bok om hennes liv, bara så att jag kan få beundra lite mer... hejdlöst... så om någon har boken hojta till...


Förresten, skottpengar på de som går till en Tina konsert och sitter ner hela tiden, inte klappar mer än efter varje låt och inte sjunger med en enda gång... jag har bara en fråga: "WHY????" Ps: den personen satt brevid mig ikväll... hennes största misstag denna sidan jul =)Ds.


Just det... en annan, inte helt like hemlig dröm som jag har är att en gång få göra ett uppträdande på scen där jag är Tina i Proud Mary =) vem vet... kanske jag gör det på min 70-års fest... Förresten, du är bjuden =) kramkram...

Youre simply the best, better than all the rest, better than anyone, anyone I´ve ever met!
Im stuck on your heart, I hang on every word you say. Tear us apart, baby I would rather be dead.

1 kommentar: