lördag 18 april 2009

En dag i musiken o kulturens tecken :)

Idag har jag o Lotta varit på Musikmuseet för det var en utställning om Afrika där med bland annat mat, dans och musik... de hade en trumklass om man ville lära sig spela trummor och där hittade vi denna lilla sötnosen som jag bara var tvungen att ta kort på... det var hans pappa som höll i klassen och man såg direkt att denna lilla krabat visste vad han skulle göra när han fick trumman i handen =) han välte den och satte sig på, sen va det bara att trumma på...
Lite senare träffade vi några av mina internationella vänner, Eva och Anne-Laure för en fika innan det bar hemåt på en snabbvända... på tuben såg jag Erik från årets Robinson (han är förvisso lite svår att missa med sin röda tuppkam =))
Vid kl 19 var det daxs för att träffa Eva och Anne-Laure igen, denna gång för att närvara vid en 20-års jubilems konsert av gospelkören "The master´s voice" där min lilla Aida-kompis Emmalisa är med... oj oj oj... shit va bra de är... jag ska gå på varenda konsert som de kommer att ha i framtiden... Det är få människor (om någon) som vet att min hemliga lilla dröm är att en gång sjunga i en stor gospelkör =)
Kören blev ju inte heller sämre av att Jonah (den snyggaste kille som någonsin varit med i Idol sverige) körde lite solosång... man tackar =)
kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar