onsdag 15 april 2009

Mitt fina lilla söta minikörsbärsträd...

som jag köpte på konstrundan i helgen (vissa köper konst, jag köper körsbärsträd =)) har nu kommit i ny jord och jag ser fram emot alla morgonstunder som jag kommer njuta av denna skönhet i mitt mysiga burspråk i köket...



Idag fyller min kära, franska vän Charlene år och vi har varit och firat henne... hon har en förmåga att baka de mest fantastiska kakor som man bara kan tänka sig... till och med jag som inte gillar choklad var tvungen att ta 2 bitar av hennes brownie... le knutsch kram på er mina internationella vänner =)

Idag har vi haft heldag handledning och eftersom vi står inför en stor omorganisation där gruppen kommer att spridas för vinden och vi kommer inte att jobba ihop efter sommaren, så avslutade vi dagen med lite "Love-bombing"... det vill säga, vi skulle skriva 3 saker om varje person som vi tycker om hos dem eller som vi kommer att sakna... på mina lappar stod det: modig, generös, slagfärdig, humorn, energin, fantasin, rättframhet, kunskap, ärlighet, spontanitet, värme, empatisk, glad/positiv, energigivande, stort hjärta, social och öppen... Härligt =) man känner sig som en ganska bra människa efter det... det roliga är att flera av orden var den mer än en som skrivet upp...

Nu ska jag ta min lilla (ja ja) ärliga, modiga, humoristiska och kunniga rumpa och gå för att knoppa =) sussa gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar