tisdag 26 mars 2013

Gå hädan...

...när min pappa häromdagen frågade mig om jag satt i en metall-låda & pratade med honom i telefon... Ja, då tänkte jag helt enkelt att det va dax att låta Bettan gå hädan...

Efter lång & trogen tjänst så va det då dax...

Jag "råkade" kasta iväg mobilen i slutet av december när den fastnade i en ficka på jackan samtidigt som jag skulle ta upp den & läsa ett sms...

Efter en ganska imponerande luftfärd med många saltomortaler så hörde jag till slut det illavarslande "klirret"...



Dock måste jag säga att jag är sjukt impad över att den faktiskt fortfarande funkade efter... Det enda va att jag hade en liten rand på ena sidan displayen som ändra färg lite då & då... Jag menar det är ju säkert en funktion som många betalat många pengar för att få... & jag fick den alldeles gratis ;) sen att jag inte kunde läsa de första två bokstäverna på varje dokument, tidning eller internetsökning på den sidan... Tja, det ökar liksom bara spänningen i livet 😉

Ett annat lite mer störande moment va att jag lämna smådelar av mobilen lite här & där... I örat efter ett samtal eller på toa efter en Facebookuppdatering 😜

Sen ska jag erkänna att jag dragit mig liiite för att behöva fiffla över all min info från ena till andra luren... Ja, jag vet att man säkerhetskopierar på iTunes & sen bara drar över... Säkerhetskopieringen är gjord men oavsett hur smidigt det än är så innebär det ett datamoment & det är ju liksom inte min starka sida... Tur för mig att darlingen är grym på det ❤

Men gissa hur glad jag blev när de starta upp mobilen i affären & fixade till lite saker (fråga mig inte vad för jag har inte den blekaste 😉) & sen logga jag bara in på mitt iCloud konto & hokus fillijoukus så fanns allt bara där... Kontakterna, kalendern & anteckningarna 👍 fasiken detta kan ju få en att vilja byta hur ofta som helst 😉

Dock måste jag säga att först verka min kalender va lite förvirrad...



Denna sidan mötte mig när jag först gick in... Så nu vet jag att juldagen 2018 är inskriven i kalendern 😉

En annan sak som faktiskt är lite dåligt är detta...



Man tror ju ändå att en 3 timmar ny nalle ska va uppdaterad med sista uppdateringen men icke så Nicke... Så det va bara att börja uppdatera skönheten...



Summa summarum så är jag sjukt nöjd... & Darlingen oxå för nu slipper han kolla på eländet ;)

Kärlek ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar