tisdag 5 mars 2013

Nu är vårskorna på...

...& denna gången åker de fasiken inte av förrän tidigast i november ;)



En ny dag, en ny bok :)



Har nu "läst" ut första boken av Jussi Adler-Olsen "Kvinnan i rummet" & jag gilla den... Sjukt spännande i slutet & sen kan man ju knappast komma fel med Stefan Sauk som uppläsare :)

Det är lite kul det där med att läsa nya författare... Ja, nya för mig då, inte för världen ;)

Jag känner att jag generellt som person är väldigt lojal & så även mot mina figurer i sagans värld :) Det tar mig ett tag att vänliga mig vid dessa filurer & deras egenheter... Det tar mig även en stund att vänja mig vid uppläsar-rösten...

Av någon anledning har jag ofta svårt för kvinnoröster som läser upp... Vet egentligen inte varför mer än att de flesta jag lyssnat på hat varit så sjuuuukt sävliga & se de går inte för då slinker Olsson genast in på sidospår i huvudet... Typ: "Men somnar hon inte av sin egna röst?" Eller: "Vad ska vi käka till middag?" Eller: "Vad är det som väser i mitt öra?? Ja, just det... Boken!" Eller: "Hur långa andningspauser kan man ta egentligen?" Osv... :) inte någon lyckad kombo precis...

& visst man skulle absolut kunna hävda att jag behöver jobba på detta & inte va så hialös (som min farmor alltid sa ❤) & för er utanför Skånes gränser så betyder det att man inte ska ha så bråttom utan ta det lite lugnare... & jag håller helt med... Fast jag tänker 2 saker om det...

1: kan ju vara tidernas sämsta tillfälle att när man lyssnar på en bok, börja jobba på att tänka på något annat :)
2: då problemet är mitt så bör jag ju få iaf lite att säga till om gällande när jag ska ta tag i det ;) fram tills dess... Minimerar jag antalet kvinnliga uppläsare helt enkelt...

& få tal om det så kan jag ju då meddela att jag ger ju det då klart en chans :)

Nya boken jag börjat på har en kvinnlig uppläsare & dra mig baklänges med hittills går det riktigt bra ;)

Grattis på födelsedagen kära syster ❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar