tisdag 12 mars 2013

Min typ av humor 😃

När jag kom gående mot jobbet igår så såg jag denna lastbil med denna reg-skylt...



& jag tyckte det va lite kul att det stod både "God" & "112" på samma bil... Det blir liksom oftast ett av detta man ropar ut när man behöver hjälp...

Vissa ropar på Gud & andra på att man ska ringa 112 :)

När jag sen kom in på kontoret upptäckte jag att alla mina blommor va borta... Det va iaf tills jag kom på att de stod i blöt i städskrubben...



En aktivitet som de gjort sedan i torsdags ;)

Igår kördes det allra sista lasset från lägenheten... Skönt det för nu är det bara det sista av städning kvar & sen är det klart...

Rekommenderar inte att flytta en gång i halvåret... Det är en alldeles för tråkig aktivitet :)



Ytterligare ett par brallorna fick sätta livet till igår... Så trist att jag behöver köpa nya då ;)

Jag har lite annonser ute på blocket nu... & igår skulle det komma två olika killar & köpa några prylar...



Den första kille skulle köpa min fina verktygslåda (som Darlingen inte va särskilt imponerad av ;))... När han skulle va på plats så ringde jag honom & frågade vart han var & det visade sig att han snurrade runt i området & visste inte vilken gata han va på... & då är det ju lite svårt att guida rätt :)

Iaf så beskriv jag vägen från där jag trodde han va & bad honom ringa när han va på plats... Jag tipsade även om att han har en app i telefonen med gps... Han hajja inte för en sekund vad jag mena... & ja, han hade en iPhone ;)

Iaf... När det hade gått en stund till så ringde jag för att kolla var han va... Då va hans telefon död... Jag prova en gång till med samma resultat... Så jag tänkte att han hade gett upp & gått hem...

Ca 45 min senare va det dax för nästa snubbe att komma förbi... Denna skulle hämta en tvättkorg...

När jag kom ner & mötte honom så säger han denna meningen till mig: "Jag va 6 minuter sen hit så jag undrar om jag får lov att betala 6 extra kronor till dig eftersom det hjälper mig att hålla ihop mig & få struktur på sådant här?"

Sötnöt... Han jobbar hårt på sin KBT han :)

Efter det stack jag upp i lägenheten igen för att hämta lite sopor som skulle slängas i grovsoprummet...

När jag kommer ner igen så möter jag en väldigt frusen kille utanför som när han ser mig säger: "Lina???"

Då är detta verktygslåda killen :) snacks om att vara nällad på lådan... Han har lommat omkring i 1 timme & 10 minuter i mitt område... Hans mobilbatteri dog så han gick ner till lilla affären & lånade laddare :)

Jag kan iaf vara säker på att verktygen har kommit till ett bra hem ;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar