fredag 1 mars 2013

Vilse på Willys...

Vi va & storhandla igår & när jag gick där mellan hyllorna i godan ro så helt plötsligt insåg jag att min plånka va borta... Paniken slog min på en micro-sekund...

Darlingen började genomsöka vår vagn medan jag försökte komma ihåg var jag varit sist... Gjorde en galopperande variant av halvspring/halvgående fram till frysdisken som jag var vid för en stund sen... & där låg den & va helg stelfrusen :)

Lättnaden va total & när jag, med tidernas största leende, tittade upp på Darlingen så började han skratta & undrade vilken nivå det va på Klöddan nu när jag faktiskt lyckas tappa "tegelstenen" som han har döpt min plånka till ;) tar en liten bild så ni får ett hum om storleken ;)



Jag älskar verkligen att storhandla :) man får massor massor för pengarna, alla förråd hemma fylls på så man kan typ laga vad man vill... plus att frukfatet är så fint när det är fullt :)



Igår på jobbet stod jag & prata i telefon med en advokat... Eftersom jag nu har ett höj & sänkbart bord så står jag ju typ alltid upp nu :) & då händer det att jag dansar runt lite när jag pratar i telefon ;)

Iaf så vänder jag mig om & kollar ut genom fönstret & ser detta inträffa...



Alltså det är en hyfsat välbyggd kvinna som håller på fram & tillbaka med att parkera sin lilla lilla låda på tvären mellan de andra två bilarna...

Alltså det ser sjukt kul ut & jag hade liite svårt att fokusera på samtalet... Jag kan meddela att synen blir inte mindre komisk när kvinnan sen ska klämma sig ur bilen ;)

Lite kaxigt att parkera så olagligt mitt utanför polishuset :)

När det senare på dagen var dax att bege sig hemåt & jag skulle trä på mig mössan så hann jag tänka denna mening: "Det va ju attans va mössan blivit bångstyrig"...



Det var innan jag insåg att jag redan hade huvan på tröjan på mig ;)

Skönt att min allra första instinkt va att skylla på den"bångstyriga" mössan ;)

Idag är det fredag ❤ det betyder bastu... Tjohoo!!! Denna gång ska jag dock prova ett nytt koncept...

Jag är inte längre någon partypingla på fredagarna & om man då lägger till en avslappnad bastu + en starköl i bastun... Ja, då hajjar man att det är inte så mö kvar av Olsson framåt 21-snåret ;)



Så ikväll provas modell alkoholfri öl i bastun :) för en öl måste det jag vara med!!!

Fredag mina kära... Smaka på ordet ordentligt :) det smakar underbart



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar